Mikael_L
Men alltså ... :O
Är jag långsam eller ... :x

Hur lång tid ska det ta att lägga ut 160 kvm betongpannor på sadeltak i 30°?
Ca 2000 pannor ...
 
S
ska ju bli bra hellre att det tar lång tid än att det slarv läggs
 
24 man timmar ungefär beroende på hur mycket kapning samt att paketen ligger rätt.
 
Ett hus här inärheten rev dom alla gamla, ny papp, samt nya pannor på en lör-sön. De var iofs 5 st =)

Själv har jag glömt hur lång tid det tog.... Plockade ner alla pannor (de var 2 år gamla och de hade ej bytt pappen) byggde ut från 65 till 93kvm sen upp med allt igen plus några nya. Det skönt att ha en hjullastare som jag kunde lyfta ner och upp dem med =)
 
Mikael_L
JonasFapejo skrev:
24 man timmar ungefär beroende på hur mycket kapning samt att paketen ligger rätt.
Ja då jobbar jag nog på ca hälften så snabbt som proffsen då ... :(
Jag har nog hållit på bortåt 5-6 hela arbetsdagar nu och har just nu endast 4 rader kvar och nocken. :O

Kapat ur för ett takfönster och en skorsten.

Sen spårar jag ut lite för takstegen i pannan, så dom ligger fint och slätt och inte rider på takstegets bandjärn. Det kanske inte proffsen gör ...
För att slippa en massa betongdamm som kanske bränner fast (av solen) på taket så bär jag ner pannor som jag ska kapa eller spåra i, men ändock tror jag inte att jag jag lagt ens 8 timmar totalt på kapning och bära upp& ner ...

Jaja ...
 
  • takstegursparning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej har ingen erfarenhet av just släta takpannor utan den byggtid jag angav gäller betongpannor typ Benders Palema..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.