Stefan N skrev:
Personligen känner jag nog att det är dags att ta sina inköp till nåt annat ställe än Tradera, det är för dålig säkerhet för dom kronorna man kan spara.
Jag håller fullständigt med. Även om Tradera inte har losat pengar själva pga bedrägerierna så förlorar de på lång sikt om de inte gör ngt åt situationen. Det ska givetvis vara lätt att regga sig som köpare och säljare, men det får inte gå ut över säkerheten. Det finns ju div lösningar som att säljaren måste regga sig via e-leg eller regga sig via PayPal och betala sina annonser med kort i PayPal. Tradera/ebay borde alltid ligga ett steg före bedragarna.

För egen del köper jag väldigt lite på Tradera. Jag väljer hellre Blocket med personlig betalning o hämtning av varorna och allra oftast köper jag verktyg från utländska företag, speciellt när svenska företag inte kan matcha normala EU-priser.
 
"tio procent av våra anställda jobbar heltid med säkerhet"

Är det bara mina klockor som ringer kring det uttalandet? Varför inte bara skriva hur många det är? Är de tio anställda totalt eller? :rolleyes:

Det låter inte ens mycket. Att de sen säger emot sig själva i brevet ökar inte heller mitt förtroende...
 
timmelstad skrev:
"tio procent av våra anställda jobbar heltid med säkerhet"

Är det bara mina klockor som ringer kring det uttalandet? Varför inte bara skriva hur många det är? Är de tio anställda totalt eller? :rolleyes:
Ifall detta representerar hela "Tradera" eller inte vet jag dock inte, men Ebay Sweden AB hade 2009 33 anställda.

http://www.allabolag.se/5565694642

Det är i alla fall Ebay Sweden AB som får mina pengar när jag betalar Tradera-fakturor.

Jag gillar detta tips:
"Titta på säljarens/köparens betyg i bedömningssystemet: Traderas bedömningssystem gör att de köpare och säljare som missköter sig får negativa omdömen. Får man för många negativa omdömen stängs man av som användare."

Det är ju det som totalt fallerat denna gång, varför ens ta upp det som tips i detta sammanhang?
 
Jag håller med! Upplever Traderas "säkerhetsarbete" och möjligheter till säker handel (för mig som köpare) som ett skämt jämfört med Ebays. Fattar inte att Ebay inte bara körde rm -rf på hela Tradera och satsade helhjärtat på www.ebay.se som fanns ett tag. Fast det kanske var innan Traderaköpet? Nåväl, bort med skiten och rulla ut Ebay.se!
 
timmelstad skrev:
"tio procent av våra anställda jobbar heltid med säkerhet"

Är det bara mina klockor som ringer kring det uttalandet? Varför inte bara skriva hur många det är? Är de tio anställda totalt eller? :rolleyes:

Det låter inte ens mycket. Att de sen säger emot sig själva i brevet ökar inte heller mitt förtroende...

Det blir ju då ca 3 och en halv person. Om nu inte tradera har konsulter eller annan inhyrd personal.
 
raveper skrev:
Det blir ju då ca 3 och en halv person. Om nu inte tradera har konsulter eller annan inhyrd personal.
3 personer 2009. Hur det ser ut idag vet vi ju inte.
 
timmelstad skrev:
3 personer 2009. Hur det ser ut idag vet vi ju inte.
Även om dom har dubblat sin personal sedan dess (vilket verkar långsökt) så har dom ju inte mer än 5-6 personer.
 
phl skrev:
...och satsade helhjärtat på www.ebay.se som fanns ett tag. Fast det kanske var innan Traderaköpet? Nåväl, bort med skiten och rulla ut Ebay.se!
ebay.se finns fortfarande(åtminstone förra veckan) men utbudet är tämligen skralt.


/Vojma
 
Jo, men numera listar den bara internationella auktioner i vilka säljaren valt att skicka internationellt.
 
> bort med skiten och rulla ut Ebay.se!

Ja tack! Den har jag väntat på ett tag. Handlar på ebay.(uk,de,com), men hur säljer man utanför Sverige? Jag har tex saker att sälja där Tradera är en för liten marknad så jag sitter på dem ett tag till och hoppas på ebay.se. Jag använder dem såklart, men jag har nog lyckats samla på mig för många... Det här är mikrofoner av bättre klass, inte den typ av verktyg vi pratar här. Sverige är en för liten marknad så Tradera tror jag inte på.
 
Men varför listar du dom inte bara på ebay.com? Du väljer ju själv vart du vill skicka, inte svårare än att lista på Tradera.
 
Det är väl lite OT, fast beröringspunkten är väl att jag samlat på mig för många och dyra mickar på samma sätt som verktyg samlas bland forumets medlemmar. De används ju, men för det mesta klarar jag mig med 10-12 och några blir liggande. ebay.se skulle göra det enklare och inkludera "hemmamarknaden".
 
När de ändå försöker fuska fattar jag inte hur de kan skriva BATERRY CHARGER på laddaren..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.