Finns det någon med synpunkter för och emot Side by side kyl/frysar? Har vänner med ett sådant och tycker att dörrarna är lite klumpiga och insidorna lite trånga men kanske är det bara en synvilla? Har sett drömgrejen från Liebherr med 4 dörrar varav en innehåller vinkyl och är av glas.....priset gör dock att jag skulle tvingas ge avkall på många andra saker vilket gör att jag försöker hitta ett annat intressant alternativ! Är ju lite detaljfreak också så det vore ju häftigt med bubbelvatten i dörren men frågan är hur mycket man använder detta?? Rätt eller???Någon??? Krossad is är dock ett måste men gör denna konstruktion att frysen blir mycket mindre??? Side by side skåpen är ju djupare också så kanske det kommer att se klumpigt ut mot en hörnbänk som bara har det vanliga 60cm djupet!
 
Behöver du mycket plats sä är en stor kyl + stor frys bäst. Man kan fex köpa 2x kyl/frys och ha 2kylvaror i övre delar och 2fryshalvor i nedre - bekväm höjd för kylvaror :). Man kan ha olika temp i varje kylhalva. Havererar den ena så har du fortfarande båda funktioner i den andra.
gaia
 
Jag är själv innehavare av en siemens sidebyside i 32000 kronors klassen och jag kan säga att de pengarna skulle ju aldrig jag lagt på den , men jag är jääääkligt nöjd med den...

Dock är man nödgad att ha extra frys och kyl om man har barn i familjen p.g.a att den inte rymmer speciellt mycket...
 
har du plats för separat kyl och frys skulle jag tveklöst köra på det. Kostar ju samma pengar men mer utrymme/ krona så att säga. Men köp en frys med ismaskin!! Har man väl vant sig vid det vill man inte vara utan :)
 
Tycker ryktena om att det är så ont om plats i side by side skåp är lite överdriven, nu levde vi iofs med en kombinerad kyl/frys innan, men jag tycker det finns gott om plats i vårt siemens side by side. Minst lika viktigt är förvaringslösningarna i skåpet som "volymen"
 
Den enda nackdelen som jag ser med side by side skåpet är att frysen är i minsta laget.
 
Jag har electrolux kyl m vatten samt frys m is. Trots att kylen är "fullstor" så är det betydligt mindre inuti än våran gamla var. Tjock isolering + vatten-lull-lull tar plats. Kolsyrat vatten är ett måste....
 
Jag skulle nog rösta för två stycken kyl/frys. Då får man lite mer kyl än frys och kan ha olika temperaturer i kylarna. Önskar jag hade tänkt på det tidigare bara så att vi kunde ha så...
 
Separat kyl o frys, önskas kallvatten, isbitat o även bubbelvatten så finns det separata enheter för det med :)
Jag kikade på side-by-side men både kyl och framförallt frys kändes alldeles för små för våra önskemål.
 
Var finn separat kylt kolsyrat vatten aggregat ?
Om man ska ha is o kylt vatten så är det väl bäst att ha det i kyl o frys som redan har rätt temp !!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.