Eller är det bara såna där i vit plast som finns att tillgå? Det finns ju snygga urtag i vit bakelit och sådant, finns inget liknade för doslock? :SHar surfat runt men inte hittat något...
 
Du kan ju alltid tapetsera på dem.
 
Nja jag har målat över dem på vissa ställen, för vi har inte tapeter. Men det värsta stället är i köket på en vägg som är kaklad, där ser doslocket förskräckligt ut på det fina kaklet.:(
 
Bo.Siltberg skrev:
Vad är definitionen på snygg :rolleyes:
ELKO har några som åtminstone ser lite annorlunda ut
[länk]

[bild][bild]
[bild]
Ja det kan man ju undra. ;) Lite diskretare eller mindre plastig än de traditionella...
 
Kakla på doslocket. ;) Eller kanske tillverka ett eget doslock av en kakelplatta? Runda till kanterna så att den får plats och borra två små hål så kan man använda långa dosskruv och skruva fast "doslocket".

Kommer garanterat ta lite tid, men om du kan göra det själv så kanske det kan vara värt det extra arbetet.

//Patrik
 
Hmm intressant. Låter knepigt bara.:S

Få se om jag kan komma på nåt. Förstår bara inte varför de där grunkorna måste vara så fula?
 
Lite sent för detta nu antar jag men vore det möjligt hade jag flyttat dosorna så att jag slapp ha doslock på kaklet.

Måste du ha doslock? Det råkar inte vara så att det skulle passa med ett vägguttag eller en dimmer till bänkbelysningen i dosan? Långsökt kanske men bollar bara idéer. Sen kanske inte ett vägguttag är direkt snyggare men det har ju ett mer användbart syfte än ett doslock.
 
Alfredo skrev:
Lite sent för detta nu antar jag men vore det möjligt hade jag flyttat dosorna så att jag slapp ha doslock på kaklet.

Måste du ha doslock? Det råkar inte vara så att det skulle passa med ett vägguttag eller en dimmer till bänkbelysningen i dosan? Långsökt kanske men bollar bara idéer. Sen kanske inte ett vägguttag är direkt snyggare men det har ju ett mer användbart syfte än ett doslock.
Doslocket sitter så högt upp att det inte funkar med vägguttag, men du kanske har rätt i att man kan ha något annat där... Ska fundera på det. Tyvärr har det hamnat där kaklet är och det går ju inte riktigt att göra något åt nu dessvärre, annars hade man ju hellre flyttat det. Eftersom det är ett 50-talskök vi håller på och bygger om har det varit svårt att veta i förväg exakt hur vi skulle lösa olika problem, och eftersom jag inte är någon proffs i sammanhanget har saker och ting inte riktigt skett i rätt ordning.:S
 
Petronille skrev:
och eftersom jag inte är någon proffs i sammanhanget har saker och ting inte riktigt skett i rätt ordning.:S
Ett problem som även drabbar proffsen ibland....;)
 
Klä locket med plastfilm/folie. Finns i en uppsjö av färger hos någon lokal skyltmakare...
 
kysan skrev:
Klä locket med plastfilm/folie. Finns i en uppsjö av färger hos någon lokal skyltmakare...
Hmm tål att tänkas på. Eller om man skulle måla det rentav? Fast jag vet inte riktigt vilka färger som fäster i plast?
 
Sprayfärg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.