Jag har en Festool ETS150/5 som jag har slitit ut slipplattan på. Åkte till min lokala nasare av fabrikatet och handlade snabbt som ögat en ny slipplatta.
Tyckte givetvis att jag tittade tillräckligt mycket för att se att den minsann skulle passa, men icke! Köpte i farten en modell med snabbfäste (Fastfix?), medans min vill skruvas fast! Vill minnas att den jag köpte även var den enda som såldes i den butiken som passade 150mm-slipar. Så, min fråga är då, kan jag i vanlig Festool-anda köpa något dyrt tillbehör för att få tillgång till detta snabbfäste och kunna använda min nyinköpta slipplatta, eller får jag lägga den på bra-att-ha-hyllan och helt enkelt köpa en ny med skruvfäste?
 
Kolla i reservdelslistan/sprängskisserna på Festools hemsida. Det går säkert att lösa. Jag köpte ett kantskydd till min Rotex125, och det visade sig att mitt exemplar saknade maskinhusets fäste för kantskyddet. Phl föreslog att jag skulle skaffa ett nytt maskinhus som reservdel. Det blev svinbra. Dessutom var det förvånansvärt billigt.


Skickat med Ett knepigt tangentbord
 
Vad jag kan se, eller kanske ska säga inte se, så verkar det inte finnas. Men rätta mig gärna! Annars har jag en Fastfix-platta till salu! BAH!
 
Du har nog köpt plattan till den nyare modellen av RO150. Åk och byt ;-) ETS150 har fortfarande M8-fäste.
 
Jag fick den så billigt att den får säljas tror jag. De hade ingen hemma heller, så blir nog Ebay då min lokala tenderar att ha slöa leveranser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.