erik_n skrev:
För er som undrar vad som händer fixar jag med de sista smådetaljerna innan det kommer en stor uppdatering med massa bilder!
Väntar ivrigt på att få se det färdiga resultatet, damn it vilket jobb du gjort...
 
Detsamma gäller här! :)
 
Nu har jag sträckläst ikapp denna tråd (hittade den idag först) och jäklar i min låda vad jag blir imponerad!!! Kan inte till fullo bedöma arbetsinsatsen, men om du har fru och 2 (minst) barn och ett heltidsjobb, och så har du kommit såhär långt sedan januari - häftigt!!!!

Jättefint blir det oxå. Härligt med takhöjden, de stora fönsterpartierna, snyggt golv och köksinredningen - verkligen full pott. Ser fram emot att följa resten av renoveringen för du får inte lämna oss när du går lös på hall, sovrum, barnrum, källare, trädgård, etc :)

Tack för att du delar med dig frikostigt av bilder och ett jämt flöde av uppdateringar!!
 
preview

1.JPG

Så här såg det ut när jag testade RGB panelen....

2.JPG
 
Redigerat:
Vaajjert! :)
 
MultiMan
Fantastiskt fint!

Tack för att du delar med dig och inspirerar. :)
 
Igår passade jag på att leka plåtslagare ett par timmar och lyckades knåpa ihop ett text på hur den nya kåpan till spisfläkten kommer se ut. Gjorde testet i vit plåt men det blir rostfritt sen!

Lite bilder.

1.jpg 2.jpg
3.jpg 4.jpg
5.jpg

Bilder på resultatet får ni när den är klar :)
 
Redigerat:
Vaffö jöör han på dette vise? Vaffö??
....

Jag menar med två skarvar mitt på långsidorna.
 
Min bock fixar inte att bocka 360 gr. Det snyggaste hade givetvis varit att fixa en som är svetsad och sedan borstad i efterhand men allt som jag inte kan göra själv ligger utanför mitt intresse :) jag äger bla ett plåtslageri så jag vill ju göra det själv!

Om jag ska vara riktigt ärlig tycker jag faktiskt att skarvarna blev riktigt snygga och att det ser mycket bättre ut än den hemska teleskop-varianten som följde med fläkten.

Har du nått annat tips på hur man skulle kunna göra det snyggt?
 
erik_n skrev:
Har du nått annat tips på hur man skulle kunna göra det snyggt?
Nja, min tanke var, precis som du säger, att bocka 360 grader, svetsa och borsta.
Tycker det är synd att ha skarvar som syns i ett annars så perfekt kök.:(

Men, om nu din bock inte klarar 360 grader, skulle du ju kunna be en släkting beställa en svetsad i sitt namn åt dig, så kommer du ur det hela med hedern i behåll. :D
 
Redigerat:
Kan du inte göra den 2-delad fast med skarvarna i hörnen?, så ena biten täcker 3 sidor och ena biten täcker 1 sida.
Hur man skarvar i hörnen vet jag dock inte, men det måste ju finnas någon teknik för det tycker jag :)
 
Tror det kan bli knepigt... med nån form av hörnskarv...

Med tanke på att materialkostnaden om jag gör det själv blir ett par 100-lappar mot att låta nån svetsa. Säkerligen vill denne ha några 1000-lappar bara för samma material och sedan för arbetet. Det får nog bli den skarvade lösningen som jag själv faktiskt tycker är ganska snygg. Vi får se när den är på plats. I värsta fall så får jag göra en ny då :)
 
erik_n skrev:
Tror det kan bli knepigt... med nån form av hörnskarv...

Med tanke på att materialkostnaden om jag gör det själv blir ett par 100-lappar mot att låta nån svetsa. Säkerligen vill denne ha några 1000-lappar bara för samma material och sedan för arbetet. Det får nog bli den skarvade lösningen som jag själv faktiskt tycker är ganska snygg. Vi får se när den är på plats. I värsta fall så får jag göra en ny då :)
Det viktigaste är ju 1. funktion och 2. vad du/ni själva tycker är snyggt.. :)
 
MaWa71 skrev:
Det viktigaste är ju 1. funktion och 2. vad du/ni själva tycker är snyggt.. :)

True that!

Fått upp en lampa över matbordet idag, pillat lite navelludd och legat på soffan å lyssnat på regnet. Fantastisk lördassyssla!
 
Fläkten sitter uppe. Beställt nya spottar till den då de som satt i va på 5000k och jag har 2800-3000 på allt annat så det såg värdelöst ut. Beställde även en driver till så jag kan styra belysningen i fläkten via radiobus.

Högtalarna är målade i samma vita som väggarna, monterat ett den första.

Beställt lite rörkopplingar från rinkaby så innan helgen har jag förhoppningsvis vatten i kranen också!

1st rostfri plåt ligger och väntar otåligt inne på plåtslageriet. Imorgon 07:00 tänkte jag sätta tänderna i eländet... Återkommer med resultat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.