Har ett litet problem med mitt hus....

sitter en sten 4-5m ner i skorstenen, funderar om man skulle kunna ta o ta en platta o svetsa på ett armeringsjärn o göra en ögla på den o fästa i rep. sedan sätta en stor klick lim/epoxy på undersidan av plattan, sänka ner i skorstenen o låta den limmas fast i stenen.
vad för lim/epoxy tror ni kan fungera? har ingen större lust att öppna upp skorstenen innifrån huset...
 
Jag hade nog testat Monteringslim PL400
=)
 
PL400 funkar bra på sten. Det är dessutom så trögflytande att du känner att du lyckats pressa fast metallplattan i stenen. Låt det torka ordentligt bara så ska det nog gå bra.
 
Borde inte PL700 vara bättre, som väl är anpassat för sten? Har dock aldrig provat det själv.
 
får ta o prova pl400 först (har det hemma) o låta torka några dagar så får vi se
 
Borde inte pl200 vara ett alternativ, vattenbaserad och tål lite rörelse.
 
pl700 är väll lite svällande också skulle inte det funka bättre?
 
Lite OT, men, hur hamnade stenen där?
 
det är min fråga också...

varit stopp i ena pipan (har 3) så tog upp grovdamsugaren och började damsuga.... kom ner ca 4 meter genom gamla fågelbon o annat som hamnad där genom åren.... hittade tidningar från 1982 o då var den ändå några dm kvar till stenen...

så har nu limmat o låtit härdat några dagar, så vi får se om den vill komma loss, eller om jag måste damsuga mer för att få stenen renare alt. ta reda på var den ligger o knacka lös några stenar i pipan o plocka loss den innifrån....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.