Hejsan! Jag håller på att renovera ett överskåp som jag tänkte fälla in spottar i det står monteringsdjup 30 mm och minsta monteringshöjd 25 mm vad menas?

Om skåpet undersida bara är 15 mm och jag sätter en täckskiva så det blir minst 30 mm måste man borra hål rakt genom så att det blir öppet till spottarna inne i skåpet eller hur ska man göra??

MVH Magnus
 
Hej!
Vet inte hur dina spottar ser ut, men det går att skaffa ringar till dom flesta spottarna. Då sticker dessa ut en bit fast kabel går inne mellan stommen och täckskivan. Mao dolt montering. Tänk på att även 12V spottar kan bli riktig varma. Fäller man dessa in utan att kunna leda bort värmen, kan detta orsaka brand.
 
hur ser ringarna ut?
 
Haha. Spottar som syns är MED ringarna på! Och för infällt montering plockas dessa bort. Så att synligt blir bara framdelen ca 3mm.
Kolla själv. Öppna kartongen och kolla på en! Då förstår du :)
 
Jo det förstår jag. Jag har satt utanpåliggande under skåpet men ångrar mig och vill fälla in dom men jag förstår inte om det ska vara öppet in i skåpet pga värme eller om man kan borra ett 30 mm hål sen är det bra?? Tycker att det visar på beskrivningen att det ska vara fritt 25 mm efter spottarna är infällda? Du har inga bilder beskrivningar?
 
Det att dessa är utanpå, behöver inte betyda att det ser inte bra ut!
Eller?
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mange20 skrev:
Jo det förstår jag. Jag har satt utanpåliggande under skåpet men ångrar mig och vill fälla in dom men jag förstår inte om det ska vara öppet in i skåpet pga värme eller om man kan borra ett 30 mm hål sen är det bra?? Tycker att det visar på beskrivningen att det ska vara fritt 25 mm efter spottarna är infällda? Du har inga bilder beskrivningar?
Det finns LED-spottar som man kan montera infällda i stommen (utan risk för brand).

I mina köksskåp har jag fräst in LED-spottar samt en kanal i stommen för själva kabeln. De är alltså helt infällda och det enda som syns är ljuset när man tänder dem.

Var dock noga med att kolla kvalitéten på LED-spottarna. Det finns mycket billigt skit på marknaden som varken lyser bra eller har rätt färgtemperatur. Köp alltså inget på Jula, Biltema eller liknande.

Du skall ha spottar som ligger under 3000Kelvin. helst 2500.
 
eviljava skrev:
Det finns LED-spottar som man kan montera infällda i stommen (utan risk för brand).

I mina köksskåp har jag fräst in LED-spottar samt en kanal i stommen för själva kabeln. De är alltså helt infällda och det enda som syns är ljuset när man tänder dem.

Var dock noga med att kolla kvalitéten på LED-spottarna. Det finns mycket billigt skit på marknaden som varken lyser bra eller har rätt färgtemperatur. Köp alltså inget på Jula, Biltema eller liknande.

Du skall ha spottar som ligger under 3000Kelvin. helst 2500.
Vill/kan du lägga ut ett foto är du snäll ? :blushing:
 
Jag ska försöka ta några foton och lägga ut ikväll...
 
eviljava skrev:
Jag ska försöka ta några foton och lägga ut ikväll...
Tack. Och skriv vad dessa heter. :)
 
kamilenski skrev:
Tack. Och skriv vad dessa heter. :)
jag driver ju importfirma själv, så jag kan lägga upp bild(utan logor osv).
märke skriver jag inte ut eftersom det kan tolkas som reklam. (jag hade inte klassat det som reklam iom att ni frågar om märke och var man kan köpa, men jag vill inte chansa =)

skicka pm om intresse finns för att få veta mer!
ska sova nu, men imorn ska jag göra ett ryck =)
 
Jagarbosse skrev:
jag driver ju importfirma själv, så jag kan lägga upp bild(utan logor osv).
märke skriver jag inte ut eftersom det kan tolkas som reklam. (jag hade inte klassat det som reklam iom att ni frågar om märke och var man kan köpa, men jag vill inte chansa =)

skicka pm om intresse finns för att få veta mer!
ska sova nu, men imorn ska jag göra ett ryck =)
Ok, vet du vilka spottar jag har hemma i köket alltså? Lägg upp bilder på dem i sådana fall... :rolleyes:

Själv glömde jag bort helt eftersom jag åkte på en massa hushållsjobb igår. :blushing:
 
:blushing:
eviljava skrev:
Ok, vet du vilka spottar jag har hemma i köket alltså? Lägg upp bilder på dem i sådana fall... :rolleyes:

Själv glömde jag bort helt eftersom jag åkte på en massa hushållsjobb igår. :blushing:
Jag förstår ute hur du fick ut det av mitt inlägg, men det spelar ingen roll :)
Jag åkts också på lite 'nyttogöra' igår, så då blev det inte mycket annat gjort. Hehe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.