Jag köpte en begagnad röjsåg. Kawasaki TD40. Är det någon som vet något om den? Jag visste inte att Kawasaki gjorde röjsågar ens. Med trådrullen som sitter på fungerar den bra, men jag undrar om man kan sätta en slyklinga på den också och i så fall var man får tag på detta.

Erik
 
haha jag fick en kawasaki trimmer nånting 17 hette den från början av sjuttiotalet.

prövade hemma hos mor, inga problem, väl hemma i norge drog jag den sur då den är lite speciell i chokinställningarna. prövade ett par dagar senare och samma sak.

tillslut ett par veckor senare tänkte jag att jag ska pröva en sista gång, drar igång och den puttrar på fint. ganska skoj. stoppar och berättar för frun att det minsann är liv i den gamla saken. går ut med hon och ska minsann demonstrera. sagt och gjort så drar jag igång den och krasch så spricker plastdelarna inne i startdelen. jaja bara att kasta på tippen. inget som går att reparera, inga delar att få tag i.

frun skakar på huvudet och går in igen.

ONT:
i alla fall, med den följde det med ett röjsågblad modell stor som jag slipat upp. så det ska nog finnas, har även orginal bärsele med axelpuffar och stor platta på magen :D
 
Ta med sågen in till en verkstad ( förslagsvis husqvarna, jonsered eller sthil).
Dom bör kunna hjälpa dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.