klaskarlsson skrev:
Det är ju inte alls säkert.
Du kanske står på Krauta och tittar på det där fönstret eller ngt och tänker, Byggmax, well reklamen suger ju men dom är ju billiga (Undermedvetet: "för det har ju reklamen pluggat in") :)

Jag håller med om byggmaxreklamen, på ytan är den förfärlig. Men i det undermedvetna undrar jag om inte majoriteten iaf tar åt sig av budskapet med "billiga byggvaror som man kan använda til lalla slags projekt hemma, stora som små".

Och i jämförelse finns det en del reklam som är ganska rolig, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg märket - är det en bättre reklam ? Ur företagets synvinkel dvs - som tittare föredrar jag ju roliga snuttar som inte känns som dom prackar på mig massa varor :)

/K
Fast ärligt talat så sk#ter jag i om byggmax är lite billigare, det kvittar bara jag slipper gå in där.

Samma sak när jag skulle köpa rengörningsmedel senast, fanns 2 att välja på och det ena lite billigare kände jag igen från en hysterisk tv reklam som gick på tv:n för nåt år sedan.
Så jag tog den andra dyrare flaskan istället. :)
 
Mikael_L skrev:
Detta skriver du utifrån din egen kontext ...

Vad det gäller Byggmax har du säkert redan innan reklamen kom gjort ditt val nästan klart. Att du sen irriterar dig på reklamen blir s.a.s bara sista spiken i kistan.
Jag tvivlar att du skulle sluta handla på Ahlsells* om dom plötsligt drev en TV-reklam-kampanj på TV lika "usel" som Byggmax.
(* Ahlsell, eller vilka grossister du nu använder dig av.)
Nja, både och. Då jag inte haft behovet av en massa byggmaterial (än) utan tagit det genom byggare så har jag inte lagt ner massor av energi på var jag ev skulle handla vid behov. Deras reklam har ju inte gjort att jag fått något mer förtroende för dom direkt och det i samband med att många som har erfarenhet av Byggmax klagar över sortimentet. Med andra ord så med "kunskapen" av att sortimentet är lite hur som så gör ju aktuella reklamsnuttar det än mer motbjudande att handla där, vare sig det handlar om enstaka prylar eller till ett helt hus.

Tanken hur jag skulle reagera om någon av grossisterna skulle göra reklam är ju svårt att säga då dom inte gör det över huvudtaget på samma sätt men det finns ju adresserad reklam från grossistföretag inom el, maskin osv som man får lite ifrån och absolut har jag fått känslan att aldrig handla hos någon av dom för att reklamen var fånig, jag kommer inte ihåg vem just nu.

Jag är glad för att jag inte använder tamponger, bindor, div lotion och annat för den reklamen är ju sååååå.....ja...
 
Redigerat:
skalman1 skrev:
Fast ärligt talat så sk#ter jag i om byggmax är lite billigare, det kvittar bara jag slipper gå in där.

Samma sak när jag skulle köpa rengörningsmedel senast, fanns 2 att välja på och det ena lite billigare kände jag igen från en hysterisk tv reklam som gick på tv:n för nåt år sedan.
Så jag tog den andra dyrare flaskan istället. :)
Smart.. Det var säkert samma företag som stog bakom bägge flaskorna. :)

Ingen som kommer ihåg den där hemska huvudvärkstabletten?
 
raveper skrev:
Smart.. Det var säkert samma företag som stog bakom bägge flaskorna. :)
Ja men poängen var ju att jag köpte INTE produkten med den irriterande reklamen.
Om sedan alla produkter på jorden är tillverkade av en norsk bäver i motlut spelar ingen roll. ;)
 
Mikael_L
skalman1 skrev:
... en norsk bäver i motlut spelar ingen roll. ;)
:D Hehe, du är för skön alltså ... d^_^b
 
Nu blev jag fundersam, menar ni att ni alla som lägger upp bilder och skriver om era enastående renoveringar, projekt och jobb sitter och tittar på tv hela dagarna? :)

Om man inte vill titta på dålig reklam rekommenderar jag min egen metod - ha ingen tv... ;)
 
Dalbotös skrev:
Nu blev jag fundersam, menar ni att ni alla som lägger upp bilder och skriver om era enastående renoveringar, projekt och jobb sitter och tittar på tv hela dagarna? :)

Om man inte vill titta på dålig reklam rekommenderar jag min egen metod - ha ingen tv... ;)
Från tidig morgon till sen kväll jobbar vi så vi hinner varken läsa tidning eller lyssna på radio så då blir det tv med nyheter ett tag när barnen slocknat medans man tänker över och skissar på nästa del i sitt projekt eller vanliga arbete ;):D

Utan Tv stannar Sverige ;)
 
Dalbotös skrev:
Nu blev jag fundersam, menar ni att ni alla som lägger upp bilder och skriver om era enastående renoveringar, projekt och jobb sitter och tittar på tv hela dagarna? :)

Om man inte vill titta på dålig reklam rekommenderar jag min egen metod - ha ingen tv... ;)
Ja, lösningen på deras problem är ju enkla. Om man irriterar sig på en viss affär - handla inte i den, om man irriterar sig på en viss reklam - titta inte på den.
 
Sparkar liv i tråden igen då jag såg (telenor tror jag) en reklamsnutt jag verkligen inte fick ut helheten av. Alltså, reklam för trådlöst modem och en laptop som kopplar upp sig "direkt" och så långt så bra men sen då....musiken med det dåliga ljudet och fånen som bara står och stirrar in i kameran.....vad är poängen med de sista sekunderna i reklamen? Någon som kan förklara?
 
Tror jag ska skita i att koppla in tv'n nu när jag flyttat, har inte ens letat upp vilket rum det sitter någon kontakt i ! Film går ju att se lika bra för det :)

Stör mig lika mycket på reklam som de flesta andra här verkar göra..!
 
Redigerat:
Glufsglufs skrev:
Sparkar liv i tråden igen då jag såg (telenor tror jag) en reklamsnutt jag verkligen inte fick ut helheten av. Alltså, reklam för trådlöst modem och en laptop som kopplar upp sig "direkt" och så långt så bra men sen då....musiken med det dåliga ljudet och fånen som bara står och stirrar in i kameran.....vad är poängen med de sista sekunderna i reklamen? Någon som kan förklara?
Jag råkade också se den häromdagen och är lika förbryllad. Det enda jag kunde tolka det som var att deras trådlösa är helt kass.

I samband med den reklamen var det nåt för Halebop, med tre ungdomar som verkar helt pantade. Är det deras budskap: Halebop-kund=dum i huvudet? Eller är ungdomarna egentligen häftiga, men vi är för vuxna för att fatta det?
 
Ja, uppfattningen om det där bärbara bredbandet fick jag med...det kopplar upp snabbt men är sunkigt i övrigt. All Halebopreklam har jag funderat över......men som sagt, det kanske inte är riktat till oss över 14 år.
 
Nej halebops reklam får även mig med mina knappa 23 år att känna mig gammal.......
 
Jag reagerar (negativt) på reklam där kunderna idiotförklaras, eller töntförklaras. Senaste exemplet är Biltema, de har ju under något år kört lite olika snuttar med pappan som i olika ordalag, med överdriven röst skall hjälteförklara Biltema, Katalogen är kultuuur och sonen som ser pinsamhetsstämpeln. Roligt, men vem vill identifiera sig med den töntiga pappan.

Samma sak körde Telia för några år sedan med mannen som inte kunde förstå barför det skulel vara så svårt att skicka över 1 kbm grus med SMS osv. Försöker vara rolig genom att idiotförklara sina kunder.
 
Säger bara TELE2, TELE2 den mest fårfärliga reklamen, jag lovat att aldrig ALDRIG ha något med TELE2 att göra.
Vad som gör en mest deprimerad är att de verkar fortsätta med nästa generation får.
Eller så kommer de att slå ihop reklamen med Lambi.

Det blir väl lite fårgråt.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.