Hej,

Håller på att renovera badrum och står i valet att välja värmegolv..
Någon som är påläst på det olika märken som finns? kan rekommendera?

Är också intresserad av en sk. smart termostat till som man kan köra olika scheman/temp olika tider på dygnet.

Tack på förhand
 
Jag rekomenderar EBECO cable kit 300..

Där har du ett bra värmegolv, som är väldigt stort på svenska marknaden.
I det paketet ingår en termostat som du nämner..
 
Sitter och tittar på just dessa två och funderar på om man ska köra matta eller kabel.. kan konstatera att det är billigare med kabel och att man kan välja själv om man vill ha tätare på utsatta ställen..
Hittade denna som har kampanj på just kabel ifrån Ebeneco
http://www.sigro.se/sv/golvvaerme-el/ebeco-cable-kit-300-2080w-187-m.php
Vilket skulle bli 3579:- för mitt badrum om man kör 120watt/kvm. och då med en lite mer avancerad termostat.

Erfarenheter ifrån att lägga kabel själv?

/Stefan
 
Ej behörighet ej garanti. Måste förläggas av behörig installatör
 
Har elektriker till all inkoppling mm. Jag lägger kabel och han godkänner innan det slås igen.
Mer intresserad av erfarenheter av läggning av kabel och produkten i sig
 
T2 blå är det givna valet tycker jag
Ebeco är för amatörer
Mvh Tille
 
T2, ska du givetvis lägga! Deras termostater är den enklast och snyggast. Den mer avancerade termostaten är nog något du skulle vara intresserad av då kanske.

Ebeco och Devi kan lura upp någonting i rumpan.
 
Ja, T2 skulle jag också säga. I badrum är det en klar fördel att lägga lös kabel då det ska runt fler brunnar.
Matta är bäst på en yta utan massa grejer i vägen.
Kabeln skall läggas av behörig, den måste meggas och resistansmätas innan och efter läggning och innan inkoppling. Jag är tveksam till att du an köpa billigare själv, men det beror ju på din elektriker...
 
Helt klart T2, tycker själv att de ligger i framkant av de mer kända fabrikaten både i funktion, valmöjlighet och design.
 
Blev nyfiken nu på vad som är så stor skillnad på Devi/ebeco jämnfört med T2.
(Har aldrig lagt en T2 matta)
 
Som elektriker så är det en känsla man får av kvalité och sånt samt att T2 har outstanding garanti. Dels upp till 20 år på slingan om den är lagd utav T2 certifierad elektriker men i annat fall 12 år (så länge behörig lagt den så klart och alla mätningar är gjorda, gäller ju båda fallen). Sen tycker jag T2 har en kanonsuport, både till oss som lägger men även sen till kund som använder. Kablarna är lätta att arbeta med och känns gedigna, inte som några hobbyprodukter som vissa andra märken kan uppfattas som....men, har man det som yrke att lägga X antal golv på ett år så har man ju ett annat tyckande än den som lägger ett golv på hela sin livstid.
 
Stisse12 skrev:
Har elektriker till all inkoppling mm. Jag lägger kabel och han godkänner innan det slås igen.
Mer intresserad av erfarenheter av läggning av kabel och produkten i sig
Det är fortfarande inte godkännt.
Samt att du går miste om all garanti.

Glöm inte jordfelsbrytaren hur som helst!
 
köpte värmegolv på baushaus. Deras egna "märkning" på kartong men tillverkaren var T2 med en avancerad termostat! 1800:- Istället för ebacos motsvarande 2800:-

Funkar kanon!
 
EyEr0n skrev:
Det är fortfarande inte godkännt.
Samt att du går miste om all garanti.

Glöm inte jordfelsbrytaren hur som helst!
Det blir godkänt då min pappa är elektriker som mäter kabel och kopplar in allt. Jag gör grovjobbet med att limma kabel efter han visat mig hur det ska läggas och var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.