WAQ 28390SN skulle enligt återförsäljaren vara made in germany, men jag hittar ingen info om tillverkningsland när jag googlar.

Någon här som vet var den är tillverkad och om det är en vettig maskin?
 
Varför inte köpa en Asko eller en Cylinda förutom 200 serien så får du en made in Sweden
 
Ptja vi har hört att dom tysktillverkade skulle vara bra maskiner, och det är ju bra om det nu stämmer:)
 
Tillverkningslandet anger ju bara var maskinen är slutmonterad.
De ingående komponenterna kommer från olika leverantörer från hela världen, som inte anges som tillverkningsland.

Hur bra en maskin blir har främst att göra med hur väl man kombinerat ihop de olika komponenterna tillsammans med de egenproducerade delarna.

Sedan har du kvaliteten vid tillverkningen, men med dagens moderna fabriker, blir nog slutmonteringen lika bra överallt där arbetet utförs.
 
Har för mig jag läste på detta forum (hittar inte den tråden nu) att dom tysktillverkade maskinerna var bra mycket bättre i kvaliteten än dom som tillverkats i annat land.

Men men jag kan nog även drömt detta;)
 
Har nu haft maskinen hemma sedan igår och hunnit köra några tvättar och vi är mycket nöjda med resultatet.
Väldigt mycket tystare än den gamla elvitamaskinen som väsnades kopiöst, samt att den står still vid centrifugering, den gamla fick man ställa tillbaka på sin plats efter centrifugering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.