Hej på er!

Jag har tagit fram en snygg vedmöbel för inomhusbruk.

Kolla gärna här
 
Ingår sop och skyffel? :p
I varje fall lätt att hålla rent under då den inte har kontakt med golvet, antar jag.
 
Dekorativ, men rymmer kanske inte så mycket....om man har mer än en eldstad av det äldre slaget och om det ska räcka till en morgoneldning, för det är mysigt! så får det gärna stå några fulla vedbärare inne. :)
 
Vi har byggt en låda med lock som är anpassad till att rymma två blå IKEA-kassar fulla med ved. På så sätt skräpar det ner mindre och är enklare att bära in. Materialet till lådorna är taget från gamla äppellådor och passar bra in i ett gammalt hus som vårt.
 
Pyttan i Skåne skrev:
Vi har byggt en låda med lock som är anpassad till att rymma två blå IKEA-kassar fulla med ved. På så sätt skräpar det ner mindre och är enklare att bära in. Materialet till lådorna är taget från gamla äppellådor och passar bra in i ett gammalt hus som vårt.
App app, det är förbjudet att skriva sådär utan att lägga ut en bild på hur det ser ut. ;)

(Jag skojar alltså, men vill väldigt gärna se!)
 
Tjena,

Så här har vi gjort.

v_rum_ved.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Onödigt att bära två gånger tänkte jag första året som vedeldare och staplade från golv och upp till ca 1,80 m i farstun. Efter någon månad såg jag hur golvet började ge vika under traven... Ska tilläggas att bjälkarna var ganska ruttna och hela golvet nu är bytt.

Helt rätt som någon skrev att det ger ganska mycket om veden får stå inne bara ett par dagar. Kall ved direkt från vedbon är svårare att tända och brinner sämre.
 
tompaah7503 skrev:
[länk]
Det är alltså en säck finbetong och 5 bockade armeringsjärn de säljer för 6900kr?
(250kr på Byggmax)
Jag får ingen luft... :wow:d^_^b:x:D
Jag tror nog du glömde denna... q(;^;)p

:cool:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.