Hej!

Ett garage, ytterbelysning (fasadlampor) och innebelysning, en kronbrytare eller två 1pol brytare i 2 facksram? Vad hade ni satt? Yttebelysningen styrs dessutom med ett skymningsrelä.

/Steve
 
Är det infällt eller utanpåliggande? Är det infällt hade jag inte tvekat att sätta dubbla app-dosor (och därmed två enpoliga brytare.) då har man ju alla möjligheter om man vill byta enskilda brytare, till t.ex. en PIR-sensor för innebelysningen eller en "hand-0-auto"-brytare för utebelysning. Är det utanpåliggande så är det väl skit samma. Går ju att komplettera i efterhand utan någon större åverkan.
 
Absolut, sätt minst två dosor så har du lite mer framtidssäkring.
 
Rotdosa är dock ett alternativ för utbyggnad av infällt
 
Hej!

Glömde den infon, jo det är infällt och jag kommer att sätta två dosor. Dock måste jag märka upp den översta som kommer att vara brytaren till dörren så man inte tror att den är till ytterbelysningen. Hoppas en välsorterad elhandel har genomskinliga klistermärken som man kan sätta på, det vet jag vi hade på jobbet för impulsbrytare till dörrar, då klistrade vi på en nyckel (fråga mig inte varifrån de kom). Var det en jalusibrytare satte vi pilar upp och ner etc... vet inte vilken bild man bör ha för en garagedörr.

/S
 
Finns färdiga knappar med symboler på,jag har en med nyckel på bland mina brytare i garaget...finns iaf till eljo trend...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.