eviljava skrev:
Jag har aldrig slagits av tanken att stoppa i något annat kort bara för att "lura systemet".
Jag har, när jag vill att ACn ska gå även om jag lämnar rummet:blushing: Gäller framförallt i Thailand och länder med liknande klimat. Jag har svårt att sova med en bullrig AC och därför vill jag att rummet ska vara svalt när jag kommer hem på kvällen/natten för att kunna slå av ACn när jag ska sova. Fult? Ja kanske...

Löses dock i praktiken oftast genom att be om två nycklar.
 
eviljava skrev:
Du skriver att gästerna har en nyckelbricka för tillträde? Kan du inte installera ett system som gör att man måste stoppa ner nyckelbrickan i en hållare för att aktivera elen. När man sedan tar med sig nyckelbrickan (d.v.s. lämnar rummet) släcks all el.

Denna lösning finns på många hotell och jag tror därför att komponenterna borde vara relativt enkla att få tag på?
Japp, den lösning tar jag! :)

Då återstår den mer allmänna Nexafrågan; Kan man programera en brytare eller liknande för att skicka 'All Off' (Finns det en sådan funktion i Nexa?).
 
Det är i mottagaren begränsningen brukar sitta. D.v.s. att de har ett begränsat antal minnesplatser. Du borde dock kunna koppla ihop hur många mottagare som helst till en sändare, eftersom sändaren bara skickar ut en radiosignal.

Om du vill (orkar) borde det alltså vara möjligt att sätta upp en sändare (t.ex. väggbrytare) som du parar ihop med alla mottagare i huset/lägenheten.

(Å andra sidan kommer du även att tända alla lampor med denna brytare och det kanske inte var tanken? En tellstick kanske är bättre...)
 
Redigerat:
Gruppfunktionen borde fungera för all off, tyvärr får du nog all on på köpet.
 
Jag kan "offra" en brytare för att släcka alla (och alltså bara kortsluta släckbryataren), och ha 'normala' brytare för att tända/släcka separat.

Så om jag förstår er rätt, är det bara ut o handla vanliga mottagare och fjärrbrytare + en extra för 'all off' funktionaliteten?

Perfekt i sådana fall!
Vill tacka för all hjälp, nu hinner jag kanske fixa detta i helgen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.