Har ni som jag noterat att många av trådarna i "Obesvarade" är spam?

Exempel på detta i kväll, när drygt ⅓ av listan var från en och samma avsändare.
Exempel på detta var:
"Försäljning av elektroniska produkter, delar! Mycket billigt! !"
"Våra e-Mycket billigt! Kan ge en bra rabatt!"
eller "Kina hittade nyligen en butik! Mycket bra!" (Grattis till dom, men dom borde kanske upptäcka något större?)

Kan det inte gå att stoppa in en funktion som hindrar inlägg från vissa regioner av världen?
Vi pratar ju mest om svensk och nordisk byggteknik här, så användare från t ex Asien har inte mycket att hämta.
Eller skapa en fördröjning från registrering till man kan göra sitt första inlägg?

Är själv flitig användare av "Obesvarat-listan".
Jag tror det är den första sida jag går på varje gång jag går in på byggahus och det är minst ett par ggr om dan.

mvh
Daniel
 
Konstigt, trådarna är raderade då borde de väl inte synas? Ska meddela admin för ev åtgärd.
 
Ja, det var verkligen märkligt. Undersöker och återkommer.
 
Hur är det? Kan man registrera sig som ny användare och omedelbart börja starta trådar etc? Vissa forum har en karens på ett dygn eller så innan man kan publicera något, vilket nog påverkar andelen spammare och trollare till det bättre.
 
För att förtydliga och kanske förenkla för er att leta felet.

Länkarna till trådarna ligger i listan, men när man klickar på dom kommer man till en standardsidan för brutna länkar.
Dvs den vita standardsidan där det står "sidan kan inte visas" i övre vänstra hörnet.
 
Tack DeEss, som moderator ser jag hela tråden :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.