I tvättstugan står tvättmaskin och torktumlare separat.

Men nu ska de staplas, mer saker ska in i tvättstugan. Var hittar jag detta eminenta fäste som man sätter ovanpå tvättmaskinen så att torktumlaren kan stå där?

Edit: Maskinerna är en Whirlpool AWO/D 6770 tvättmaskin och en Whilrpool AWZ 750 torktumlare.

Fästes den plattan i väggen för stabilitet? En tvättmaskin kan ju röra lite på sig...

Eller ska jag gjuta en väääldigt låg platta för tvättpelaren att stå på så den står 100% plant? Tvättstugor har ju ett naturligt fall i golvet, så det är ju inte "plant" i den meningen. Lutar pelaren för mycket kanske den välter?
 
Redigerat:
Har du möjlighet att gjuta ett fundament skulle jag välja det alternativet. Är dessutom en fördel att få upp maskinen lite grand. Dock inte så mycket att det blir för högt upp till torktumlaren.
 
Måste de sitta ihop? vår tumlare står löst på tvättmaskinen, det har den gjort i flera år utan problem.
 
Hmm, eh... Det hade jag inte tänkt på :p

Det är bara att jag alltid har hört att det ska vara ett fäste mellan dem :)

Kanske för att man vill ha en liten utdragbar ställyta som brukar finnas i monteringssatsen? Jag vet inte, jag ska kolla upp om det är möjligt med våra maskiner, men det borde det ju vara? Det svåraste blir väl egentligen att få tvättmaskinen att stå RAKT på golvet och inte luta lite. Då kanske torkisen rasar ner vid centrifugering... Kanske därför man har den där käcka plattan?

He he, ska undersöka saken, tack för inlägget :)
 
Tvättmaskiner brukar ha ställbara fötter. Vattenpass + blocknyckel löser "rak"heten.
 
Jo det har du rätt i. Man är väl bara nojig eftersom tvättmaskiner tenderar att röra på sig vid centrifugering och kanske "hamnar på ett ställe" på golvet som inte är lika rakt. Det är ju fall i tvättstugan... Äsch, man är bara oerfaren :p Det är ju så det får bli, vattenpass :D
 
Har man tvättmaskin som flyttar på sej då har man verkligen valt en tvättmaskin efter det man får det man betalar för
 
Ta två vanliga stålhålband och fäst ihop tullare o tvätt. Du hittar säker några lämpliga skruvar på baksidan av chassina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.