Hej!
Jag går i valet och kvalet att byta golv i ett rum. Där är nu en helt ok plastmatta. Den har inga defekter och ser helt ok ut. Men jag går i tankarna att sälja lägenheten och funderar på om en ekparkett skulle ge mig ett bättre pris, eller om det bara blir marginell värdeökning.

Med bättre pris menar jag att lägenhetens värde med råge överstiger matrial och installationskostnad på c:a 6000 kr eller om det inte ens ger någon effekt på prisbilden.
 
Hej!

Jag skulle absolut lägga in parkett istället för mattan om det var min lägenhet och priserna i området för liknande lägenheter översteg 200 000 kr.

Om det inte nu är en modern fräsch typ stenmatta eller en matta som ser ut som ett trägolv.

Skulle tro att den enda grupp som kanske skulle föredra plastmattan är hundägare då det väldigt lätt blir revor i parkett av hundar som gillar att leka inomhus!

Lycka till med försäljningen!
 
För mig skulle parkett vara mer attraktivt, men som sagt. Det är en så pass liten åtgärd att många borde tänka att de kan göra det själva - byta golv....fast jag undrar iofs nu när vi letar.....folk är mycket för yta! ;-)
 
Ok, ja, plastmattan är av lite modernare stuk, liknar ett trägolv. Hm, är verkligen ett dilemma detta.
Aja, får väl börja med andra rum och fundera under tiden ;-)
Tack för era åsikter.
 
Det är inne med styling. Man lånar tom möbler inför försäljning. Många satsar på nya tapetter, färg och just golv. Men det är alltid helheten det handlar om. Har du ett antal rum med olika golv material är det ingen mening att byta i ett rum bara. Då får du fundera på byte av samtliga golv. Och att fresha upp hela boendet I SAMMA STIL!
Så gör inredarana.
 
Redigerat:
Jag skulle hellre välja en lägenhet med parkett än en lägenhet med plastmatta. Plastmatta känns lite ...så...
 
Cheap? ;)
 
kamilenski skrev:
Cheap? ;)
Mmmmm.......:x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.