Är kanske inte riktigt dags för det än men det kan ju vara lite skönare att montera juljusslingorna redan nu istället för när det ligger en halvmeter snö i trädgården.

Jag vill montera ljusslingorna i ett äppelträd på trädgården och inte behöva ta ner slingorna mellan säsongerna. Min fundering nu är hur gör detta med trädets bästa i fokus? Trädstammarna blir ju grövre med åren.
 
Ett tips är att använda sånt elastiskt rep man har till båt/bomkapell.

Alternativ kan vara http://www.jula.se/kapellstropp-388700 eller motsvarande.

Beror ju även på om den skall sitta där permanent, eller om man räknar med att byta ut den när lampor går sönder, eller om det är variant med utbytbara lampor.

Mvh
Rikard
 
Tack för tipset. Hade tänkt den sittandes året runt men det är inte en sån som man byter lampor på. Så den ska ju helst vara utbytbar.
 
Mikael_L
Det där är en fast installation som kräver behörig elektriker, ring en genast så är frågan löst.
:p :D


Ehhh, skämt åsido. :blushing:
Tänk bara på att många sådana där ljusslingor är av lite tveksam kvalitet, och solljuset är starkt och grymt åldrande. Det är inte säkert att din slinga är så fräsch efter ett år eller tre, typ ...
 
Slingan jag har är av märket System Expo. Tror det är hygglig kvalité på den? Men det kanske föråldras snabbt i solen oavsett?

Det är en modell med glödljus och som jag förstår så är det upp och nedtagning av slingan som dödar ljusen. Därför jag ville ha en "fast installation" :p.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.