Saxpy skrev:
Har precis platsbyggt en bokhylla i MDF och om man använder SPAXs MDF-skruv slipper man förborra. Helt suverän skruv, rekommenderas varmt.
När jag skulle köpa sådana skulle det gå på mer än hela bänkens totalpris för bara skruvarna så det fick bli vanliga spånskiveskruv och förborrningl.
 
raveper skrev:
När jag skulle köpa sådana skulle det gå på mer än hela bänkens totalpris för bara skruvarna så det fick bli vanliga spånskiveskruv och förborrningl.
200st för 9pund på axminster. Inte så farligt tycker jag men det beror ju på hur många man ska ha.
 
Saxpy skrev:
200st för 9pund på axminster. Inte så farligt tycker jag men det beror ju på hur många man ska ha.
+1 Pefekta skruvar - Dock måste man hålla sig borta från kanter och jag kompletterar gärna med ett par dominos för att få styr på det hela.
 
Hittade inga nät-priser på spax-m i sverige, men i england såg det rätt "normalt" ut tyckte jag. Men det börjar kännas rätt galet om man ska behöva beställa skruv från utandet nu också tycker jag. Vad kostar dom i sverige, finns några prisuppgifter på nätet nånstans?
 
Har inte heller hittat nåt pris på nätet. Det var nån i en annan tråd som sa att de finns på Fredells i Stockholm. Kan ju vara värt att ringa dit kanske.

Bauhaus och Krauta har ju båda Spax-skruvar men inte den sorten.

Att köpa skruvar från England är ju inget problem, de slinker ju bara med när man handla verktyg på Axminster iallafall... ;)
 
thomasx skrev:
Hittade inga nät-priser på spax-m i sverige, men i england såg det rätt "normalt" ut tyckte jag. Men det börjar kännas rätt galet om man ska behöva beställa skruv från utandet nu också tycker jag. Vad kostar dom i sverige, finns några prisuppgifter på nätet nånstans?
Priserna kan jag inte hjälpa med, men Bauhaus har lagt till SPAX i sitt skruvsortiment. Jag har köpt deras själborrande skruv där. (Löddeköpinge har, Malmö har också spax, men om de har de självborrande vet jag inte).

--- Mats ---
 
Då ska jag kolla bauhaus nästa vända dit.

Kruxet med axminster är att skruvinköp är lite mer frekventa än maskininköpen, men nästa beställning är hyfsat näre förestående så jag får väl kolla då vad det gör på frakten.
 
1000 lappen ville de de ha på Tools.. för 200 skruv har jag för mig. Den var inte så vanlig tydligen.
 
raveper skrev:
1000 lappen ville de de ha på Tools.. för 200 skruv har jag för mig. Den var inte så vanlig tydligen.
Tools kanske sätter sina priser för att kunna ge uppåt 70% rabatt på vissa varor åt sina "trogna" kunder. Då blir det så befängt för "vanliga döda", fråga efter kassarabatt för privatpersoner.
 
Saxpy skrev:
200st för 9pund på axminster. Inte så farligt tycker jag men det beror ju på hur många man ska ha.
Artikelnummer på dom?
 
vojma skrev:
Artikelnummer på dom?
Jag hittade dom direkt när jag sökte på axminster, vad jag minns stämmer priset som getts här, men jag la inte artikelnumret på minnet. Sök... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.