digital skrev:
Vi har klippt vår gräsmatta varannan vecka nu under sommaren. Om man inte bryr sig om hur det ser ut räcker det säkert med var tredje vecka eller t.o.m. var fjärde
Oj! En sån gräsmatta skulle jag vilja ha. När det växer som bäst hos mig i maj - juni, så klipps det på högsta läget varannan - var tredje dag. Nu har växtligheten däremot stannat av lite grann, så det går något längre mellan klippningarna...
 
johansjostrand skrev:
Oj! En sån gräsmatta skulle jag vilja ha. När det växer som bäst hos mig i maj - juni, så klipps det på högsta läget varannan - var tredje dag. Nu har växtligheten däremot stannat av lite grann, så det går något längre mellan klippningarna...
Ni kanske ska klippa på lägre läge än det högsta, då dröjer det ju längre innan gräset blir för långt ;)

Det är klart att gräset ser lite rufsigt ut de sista dagarna innan vi klipper det, men oftare än en gång i veckan behöver vi definitivt inte klippa.
 
digital skrev:
Ni kanske ska klippa på lägre läge än det högsta
Gräsmattan mår bra av att hållas på lite högre nivå. Det håller undan mossan och dessutom blir den mer tålig för torka.
 
Gödsla gräsmattan ca 3ggr/säsong o klipp den sen ca 2ggr per vecka o hoppas på lite regn då å då så kommer gräsmattan att bli fin som aldrig förr. Vi har fått mkt mindre mossa i våran matta av att bara gödsla så gräsmattan växer mer.

MVh Håkan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.