Ja, vad är bästa sättet att hitta var takreglarna sitter nånstans?

Och vad jag vet ska de sitta med 40 cm mellanrum, men en tjomme jag talade med sa att reglarna i de här husen är jävligt tunna och sitter med typ 5 cm mellanrum. Är det en existerande lösning eller snackade han bara &#(/%¤?
 
  • Gilla
Viktor nylander
  • Laddar…
Om man vill ha ett sätt som inte är väldigt dyrt, då?
 
400 är det dyrt?

Annars kan man knacka mot taket och flytta handen... Du märker en viss skillnad i ljudet på dessa ställen där regeln finns. Det räcker oftast att hitta en. Övriga brukar ligga med 600 eller 400 mm mellan.
 
kamilenski skrev:
Det räcker oftast att hitta en. Övriga brukar ligga med 600 eller 400 mm mellan.
Det beror på vad det är för hus. När jag skulle byta tak fick jag vackert mäta mig fram på insidan eftersom det var olika avstånd mellan varje takregel. Liiiiite störande. :x
"617 - 532 - 481 - 702 osv osv"
 
Dalbotös skrev:
Det beror på vad det är för hus. När jag skulle byta tak fick jag vackert mäta mig fram på insidan eftersom det var olika avstånd mellan varje takregel. Liiiiite störande. :x
"617 - 532 - 481 - 702 osv osv"
Hohoho :O

Just därför skrev jag "oftast".
 
Testa med en liten stark magnet. När den fastnar på skruven borde regeln finnas där.

Ett tips är att köpa screwfinder, kraftig magnet.

http://screwfinder.ebutiken.nu/screwfinder-c-58.html

Distribueras av Grabber (om jag inte minna fel). har sett de i flera byggbutiker.
 
Fröberg skrev:
Testa med en liten stark magnet. När den fastnar på skruven borde regeln finnas där.

Ett tips är att köpa screwfinder, kraftig magnet.

[länk]

Distribueras av Grabber (om jag inte minna fel). har sett de i flera byggbutiker.
Den är dyrare än regelsökare ;)
 
kamilenski skrev:
Med rätt verktyg.

[länk]
Fungerar den där e50 som man kan förvänta sig? Var ju inte så stor peng på den...
 
pfb skrev:
Fungerar den där e50 som man kan förvänta sig? Var ju inte så stor peng på den...
Har själv en ännu billigare manick som jag är nöjd med. Jag tror inte man kan räkna med 100% säkerhet. Men lite info ger den.
Just hur DEN fungerar vet jag inte. Hade den varit helt värdelös, hade man inte såld dessa.
 
kamilenski skrev:
Har själv en ännu billigare manick som jag är nöjd med. Jag tror inte man kan räkna med 100% säkerhet. Men lite info ger den.
Just hur DEN fungerar vet jag inte. Hade den varit helt värdelös, hade man inte såld dessa.
Jag har köpt annan modell för ca 330, och den fungerar iaf. Elsökarfunktionen är opålitlig, men reglar tar den.
 
bepatient skrev:
Jag har köpt annan modell för ca 330, och den fungerar iaf. Elsökarfunktionen är opålitlig, men reglar tar den.
Bra! d^_^b
 
Nån som vet nånstans i Täby eller Åkersberga man kan köpa sig en Screwfinder?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.