Hallå alla Byggahusare!

Någon som testat Green-i´s dimmrar? Finns i enkel och kron.
Sugen på denna krondimmern, men tveksam på om dom faktiskt är så bra som dom själva säger att dem är?.

Lite småsurt däremot att dimmern kräver minst 60Watt.
Hade velat kört LED-spottarna i taket i badrummet på totala 16Watt på denna.
Går det på något sätt längst ut i slingan lägga på något som utökar effekten så det överstiger 60Watt. Tvekar på att det kommer lysa alls annars?!

Gokväll!
 
Hmm, en intressant produkt, men det står ingenstans att den klarar av att dimma led. Det är bäst att du kollar det först. (Normalt brukar det krävas en nolla för att dimma led).
 
Precis.. Som sagt, står ingenstans..
Har skickat iväg ett mail till tillverkarna, får se vad dem säger :)
 
Fick svar på mitt mail tidigare idag.. lyder såhär:

Hej Alex och tack för ditt intresse för Green-I.
Problemet med Led är att det inte bygger på ett gemensamt tekniskt protokoll utan varje tillverkare har sin egen version/tolkning.
Det innebär att det är hart när omöjligt för oss leverantörer av styrning att bestämt säga om det fungerar eller ej. Prognosen är dessvärre dålig eftersom våra undersökningar från i våras visar att ytterst få så kallade dimbara ljuskällor verkligen dimrar som tänkt med rekommenderad typ av dimmer.

Ledtekniken står på tröskeln till kommersiellt genombrott men är inte riktigt 100% flygfärdigt. Ledindustrin har för avsikt att enas om ett gemensamt protokoll under 2011.

Beklagar ett något omständigt svar på en rak fråga men det är så det är idag.
Jag hoppas du finner (en annan) användning av Green-I för det är en otroligt smart produkt.

Hälsningar/Regards
Fredrik Hagman
IQ Sensortech


----------------

Verkar som att det blir en annan typ av krondimmer, eventuellt att jag byter ut mina led-spottar mot något annat och kör green-i till dem istället.. Några bra tips isåfall?, jag diggar verkligen green-i´s krondimmer. Grym och smarta funktioner inbyggd, och nice finish!
 
Halogenspottar till badrum finns det en uppsjö av. Kolla på någon av sidorna Eldirekt, Elot eller Elonline till att börja med.
 
Jo det vet jag med! Dock aktar jag mig tyvärr lite för halogen då det ger mer värme, olika ljus vid olika intensiteter, elförbrukningen samt inte lika fräsha enligt mitt tycke.

Får se vad det blir.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.