Spännande men saknar lite info om hur vattentålig kamerahuvudet är samt om det går att skarva på delar för ytterligare räckvidd
 
En sån där grej som samlar damm i hyllan men en gång per år åker den fram och är oumbärlig.
Har haft den på radarspan ett tag nu med ett targetpris på 1000kr.
Hade gärna haft den när jag bytte lampa i bilen förra veckan tex.
 
Köpte en enklare variant (AA batterier) från Conrad för under 1000-lappen och precis; den har varit oumbärlig vid två tillfällen under det gångna året.
1. Specialskruv föll neråt/framåt vid växellänkaget i Volvo 850. Kunde lätt lokaliseras med kameran. Det gick absolut inte att få in handen. Togs sedan fram med en magnet och vägledning av bilden.
2. Utbyte av trasigt clips bakom plastsjoket utanpå dörren på en XC70. En lagom springa kund bändas ut med en medhjälpare, sedan var det lätt att gå in med kameran och se hur clipset skulle sitta. Monterades sedan med två fingrar och bilden på displayen.

Det jag reagerade på på Boschen i denna tråd vara att kamerahuvudet var såpass stort som 17 mm. Mitt är nog bara ca 10 mm. Men bilden är säkert bättre på Boschen.

/awwd
 
jag ska köpa den där som är till en dator, blir perfekt till att kolla skicket i cylindrarna i sidventilaren.
 
Såg intressant ut, dock inbjuder ju följande inte direkt till snabbshopping:

Approx. Delivery time: 15 - 35 working days
 
Så där skriver många säljare på ebay, min erfarenhet är att det sällan tar mer än en vecka, oavsett varifrån det skickas.

/fth
 
Jag har en USB-variant:

http://www.dustin.se/deltaco-inspektionskamera-med-svanhals/product/5010295873

Inte alls lika smidigt att använda som en enhet med inbyggd display. Å andra sidan tror jag att jag betalade 400kr för den för ett par år sedan och den fungerar och har löst många "omöjliga uppgifter". Lagade t ex en spjällstyrning inuti mitt FTX-aggregat guidad av kameran. Det räcker ju liksom att man *verkligen* behöver den en enda gång för att den ska ha betalat sig... :)
 
skalman1 skrev:
jag ska köpa den där som är till en dator, blir perfekt till att kolla skicket i cylindrarna i sidventilaren.
Observera att just den där som det länkas till på eBay inte verkar ha någon böjlig "svanhals", utan bara en vanlig sladdrig kabel. Det minskar ju användningsområdet rätt drastiskt (personligen skulle jag inte ha någon nytta alls av den).

Men billig var den!
 
myrstack skrev:
Spännande men saknar lite info om hur vattentålig kamerahuvudet är samt om det går att skarva på delar för ytterligare räckvidd


Finns förlängningsdelar på 91 cm att köpa som tillbehör. Lite dyra dock, hittade för 63 €.

Bruksanvisning
 
Blir nog att köpa en rackare på 15 meter vilket blir utmärkt till 10 meter murstock som ska inspekteras, avlopp och dränering som ska kollas igenom. Siktar på denna, får väl återkomma med en recension om hur/om den funkar.

Hade egentligen ett hobbyprojekt på gång men kostnaden för detta hade nog lätt gått över de runt 50 dollar som en sådan gick på.
 
netram skrev:
Observera att just den där som det länkas till på eBay inte verkar ha någon böjlig "svanhals", utan bara en vanlig sladdrig kabel. Det minskar ju användningsområdet rätt drastiskt (personligen skulle jag inte ha någon nytta alls av den).

Men billig var den!
Fast det är ju bara att tejpa ihop kabeln med en grövre ståltråd om man behöver ha en styvare variant någon gång.
 
myrstack skrev:
Blir nog att köpa en rackare på 15 meter vilket blir utmärkt till 10 meter murstock som ska inspekteras, avlopp och dränering som ska kollas igenom. Siktar på denna, får väl återkomma med en recension om hur/om den funkar.

Hade egentligen ett hobbyprojekt på gång men kostnaden för detta hade nog lätt gått över de runt 50 dollar som en sådan gick på.
Hur har du tänkt att styra den om den skall in i ett däneringsrör tex?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.