Grubblar på hur jag ska göra på ett vettigt sätt när jag har diskbänken under fönstret.Diskbänken(heltäckande) hamnar ca3,5cm under salningen som är ca 9cm djup,jag hade tänkt kakla salningen ända in mot fönstret å 3,5cm ner mot diskbänken,verkar detta vettigt eftersom jag inte har diskmaskin å diskar för hand med tanke på fukt osv. eller byta fönster vilket jag inte vill.
 
Jag är inte riktig med när du skriver "salning", har du ingen fönsterbräda?
En bild hade varit bra. :)
 
Nej ingen fönsterbräda,jag hade tänkt kakla 3,5cm upp från diskbänken å sen 9cm in mot fönsterkarmen så slipper jag sätta foder runt fönstret å får en slät kaklad vägg runt hela fönstret samt åt sidorna(hela övriga väggen kaklas)
 
Att kakla mot förnsterkarmen ska väl gå bra, bara du inte kaklar över den. :)
Se till att du avslutar med en mjukfog mellan kakel och karm bara. Sedan måste du göra något åt utrymmet mellan väggen och karmen. Där är väl isolering idag?
 
Jag går ut med gipsskivan jag har på väggen å fäster den mot salningen,isolerar mellan karm å vägg innan.det jag grubblade på var att det inte blir så hög kant mellan diskbänk å fönster att sätta kakel på med tanke på fukt,vatten osv bara ca 3,5-4cm
 
Att du får lite stänk på fönstret från diskningen då och då behöver du inte oroa dig för, förstret är ju konstruerat för att klara regnväder. Huvudsaken är att du har riktigt tätt mellan bänkskiva och vägg.
 
Det går nog bra att täta mellan vägg å diskbänksskiva,så jag kör på det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.