Nån som har erfarenhet av Assas nya dörrlås? Är det nån skillnad mot de gamla, förutom nycklarna?
Är det värt pengarna eller finns det bättre / mer prisvärda alternativ?
Behöver 2 st med lika låsning.
Hade en "säkerhetsexpert" på besök som skulle ha alldeles för mycket betalt så jag gör det själv.
 
Jag har Assa Cliq, där man själv kan programmera bort nycklar - från hela systemet eller från en enskild cylinder. Just nu är det 2 hantverkare som ännu inte lämnat tillbaka sina nycklar, men bekymrar mig inte så mycket eftersom jag redan tagit bort de nycklarna ur systemet. När jag får tillbaks dem lägger jag in dem i systemet igen.

Det var dyrt att komma igång med Cliq - programmeringsutrustningen kostade en del - men jag ångrar det inte. De efterföljande cylindrarna är inte orimligt dyra.
 
bsba skrev:
Nån som har erfarenhet av Assas nya dörrlås? Är det nån skillnad mot de gamla, förutom nycklarna?
Är det värt pengarna eller finns det bättre / mer prisvärda alternativ?
Behöver 2 st med lika låsning.
Hade en "säkerhetsexpert" på besök som skulle ha alldeles för mycket betalt så jag gör det själv.
d12 är säkert bra, den bygger ju på en vidareutveckling av twin-systemet.
Säga vad man vill om Assa men cylindrar har dom alltid kunnat bygga bra.
Om man skall ner till detaljnivå så visst, flera andra märken har lika bra kvalité på material. Men Assa är strået vassare på
att tillverka system som har minimalt med felgångar när man räknar på systemen.
Detta har mindre betydelse när vi pratar om en nivå och lika cylindrar. Men i stora system har det betydelse.

Jag kikar på antigen d12 själv eller Kaba experT som är otroligt smidigt med små nycklar utan vassa piggar.
 
Monterade d12 när vi bytte ut våra 2 gamla ytterdörrar för en månad sedan och kan bara säga att vi är nöjda d^_^b
 
StockholmM skrev:
Jag har Assa Cliq, där man själv kan programmera bort nycklar - från hela systemet eller från en enskild cylinder. Just nu är det 2 hantverkare som ännu inte lämnat tillbaka sina nycklar, men bekymrar mig inte så mycket eftersom jag redan tagit bort de nycklarna ur systemet. När jag får tillbaks dem lägger jag in dem i systemet igen.

Det var dyrt att komma igång med Cliq - programmeringsutrustningen kostade en del - men jag ångrar det inte. De efterföljande cylindrarna är inte orimligt dyra.

Låter som ett suveränt system, men jag tror inte frugan är mogen för det än, framför allt inte när hon ser prislappen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.