Tjenare!

En fråga i gråzonen mellan golv/dörrar här (v.v flytta till rätt avdelning om jag är fel ute!).

Kommer lägga vita kanallister i MDF (95x22) (SLÄTA) längs väggarna. Frågan är bara vad jag ska välja för dörrfoder? Vill ju ha slätt där med, men inte lika "feta". Behöver inte heller ha kanaler i dessa. Vill ju ha snygga övergångar mellan list/foder.

Några tips o trix?
 
Gör du jobbet själv? Då blir det snyggast utan golvlister/dörrfoder! Ialla fall är det 'inne' just nu utan något lullull. Köper du in jobbet får du räkna med att det blir dyrare eftersom det krävs betydligt högre finish och anpassning.

Skriver yonna som har eliminerat allt sånt ... ;)
 
Var nog otydlig förut: Är mitt uppe i renovering av lägenheten- har rivit bort gamla lister, målar om, lägger nytt golv osv. Mao inget "nybygge". Kommer göra jobbet själv.

Är helt säker på att det inteblir inte snyggare utan lister/foder. Har brutit bort allt gammalt som kommer ersättas. Släta lister/foder ser jag absolut inte som något lullull. Bara praktiska detaljer. Framförallt trollar man ju bort nära nog allt kablage med kanallisterna!
 
Sorry - jag menade naturligtvis nybygge - 2006 års bygge - ett äldre hus fordrar oftast lister för att estetiskt anpassas till huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.