Hej,
Jag har tänkt att ta bilder med kamera och kanske även foto från luft (alt bild från Eniro eller Hitta eller Google Maps) samt få in det i en programvara där sedan husets läge kan "skissas in"? Har någon något tips på programvara el dyl. Det är till för att kunna visa hur huset syns från olika väderstreck. Finns det "amatörprogram"? Proffsprogram? Arkitekt som är bra på sådant?

Tacksam för hjälp!/h
 
Google sketchup finns i en gratis och en pro version. Fantastiskt program med export till Google earth mm mm mm. Ladda hem, titta på en instruktionsvideo ett par minuter, sen är du igång.
 
Jag använde sketchup för att rita upp huset och sen klippte jag in huset i foton för att i vårt fall visa hur utsikten påverkades i bygglovsansökan.
 
rita huset i sketchup. klipp in det i bilden i photoshop.

det är det alla arkitekter gör, alltid. det enda som varierar är vilket 3d-program som används. och sketchup är överlägset enklast att lära sig, och osannolikt bra för att vara ett gratisprogram.
 
Hej Hama007

Kolla in på der här det förklara alla dina frågor! [ame]http://www.youtube.com/watch?v=IMLmfrRsu6M[/ame]
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.