Hej ,

Är det ngn som byggt eller skall bygga. Vi är på gång och har lite funderingar.
kan man ha spisen i hörnet eller kommer den för nära fönstert(häll).
visst tar man tillvalspaketet på vitvaror? grundutbudet är väl inte så bra...
Vi skall även byggga för övervåningen över entren. någon synpunkt?
 
Hej!

Vi ska bygga med Fiskarheden i Utvalnäs/Gävle, tyvärr inte Spoven (vilket i övrigt är ett av mina absoluta favorithus) utan ett "egenritat" hus i gammal stil.

Angående att sätta spisen i hörnet så tror jag att det blir för tight mot fönstret med tanke på fläkt och dyl, men det är vad jag tycker,  kolla med din säljare eller fiskarheden direkt så får du nog snabbt besked om det går eller ej.
Vi ska nog ta "rostfria" vitvaror men är inte helt säkra ännu, tror inte att det är någon skillnad på dessa och standard förutom färgen..

Vart ska ni bygga ?

Mvh / Louise
 
Hej ,

vi skall nog bygga utåt norrlandet till vi också, det börjar ordna sig med tomt.
det kanske blir dubbelgarage, utan värme troligtvis - känns som att det är en dyr extra lyx att ha golvvärme i garaget.
vad gäller vitvarorna så är standardutbudet inte så upphetsande. diskmaskin som har hög ljudnivå , en allmän spis m.m och frågan är om man skall välja bort vitvaror och köpa själv?. de drar ju av netto och lägger på brutto så man kanske inte tjänar nåt på det.... vi får se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.