Och för att vara sådär jobbig så får du inte lyfta på en centralkåpa utan att ha Allmän Behörighet :)
 
pnilz1 skrev:
Och för att vara sådär jobbig så får du inte lyfta på en centralkåpa utan att ha Allmän Behörighet :)
...eller jobba i samma företag som en med AB (oftast anställningsförhållande). :)

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
...eller jobba i samma företag som en med AB (oftast anställningsförhållande). :)

//Patrik
Ja jo haha det är ju inte långt man kommer på sin BB1, men betydligt längre än lekman :)
 
pnilz1 skrev:
Och för att vara sådär jobbig så får du inte lyfta på en centralkåpa utan att ha Allmän Behörighet :)
Om man behöver damma?

Ärligt talat vem bryr sig om alla dessa elregler?

Om man inte vet vad man gör så kan det bli farligt att byta ett eluttag!
 
Tiger79 skrev:
Om man behöver damma?

Ärligt talat vem bryr sig om alla dessa elregler?

Om man inte vet vad man gör så kan det bli farligt att byta ett eluttag!
Ja nej du har rätt, lagar och förordningar gällande el är fullständigt absurt.
 
Patrik_Hed skrev:
Du får nog räkna med mellan 3-8000 kr eller något åt det hållet.

Här kan du se hur en ny, snygg normcentral kan se ut.
[länk]

//Patrik
Måste säga att du gör riktigt fina jobb Patrik. Ser verkligen ut som att du har brytt dig om installationen. d^_^b
 
Pierre1981 skrev:
Måste säga att du gör riktigt fina jobb Patrik. Ser verkligen ut som att du har brytt dig om installationen. d^_^b
Hehe Tack så mycket! Det värmer. :)

//Patrik
 
O
Patrik_Hed skrev:
Hehe Tack så mycket! Det värmer. :)
Jag snabbkollade länken. Om inte någon i det andra forumet redan påpekat det för dig så kanske du bör fundera över det olämpliga i att fotografera i kunders fastigheter och lägga ut bilderna på nätet. Jag skulle inte tveka en sekund att polisanmäla en hantverkare för ofredande ifall denne lagt ut bilder på ett arbete i min lägenhet, villa eller sommarställe. Det är ett solklart integritetsbrott! q(;^;)p

Hjälper inte att det var snyggt och prydligt utfört! ;)
 
Jo kan vara känsligt sånt där. Jag brukar (förutom att först fråga om det är ok) försöka inte ta bilder på hela huset, eller stora delar då det finns risk att någon känner igen huset.

Ingen jag har frågat hittills har nekat mig att ta kort och lägga ut på nätet.. De flesta brukar bli lite stolta över att någon vill ta kort på deras hem ;)
 
Steamboy skrev:
Jag snabbkollade länken. Om inte någon i det andra forumet redan påpekat det för dig så kanske du bör fundera över det olämpliga i att fotografera i kunders fastigheter och lägga ut bilderna på nätet. Jag skulle inte tveka en sekund att polisanmäla en hantverkare för ofredande ifall denne lagt ut bilder på ett arbete i min lägenhet, villa eller sommarställe. Det är ett solklart integritetsbrott! q(;^;)p

Hjälper inte att det var snyggt och prydligt utfört! ;)
Jag frågade givetvis om jag fick lov att knäppa kort och lägga ut på ett forum! Det gick hur bra som helst.

(Men nu var det egentligen inte meningen att någon skulle kolla på de övriga bilderna, utan bara på centralen. ;) )

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.