Har ett nybyggt garage där vattnet kommer in och värmen ska fixas innan vintern. Hus blir det nästa år men plattan är klar!. Beroende på olika saker vill jag göra det mesta VVS arbetet själv och är väl en glad amatör.... men vill göra så få fel det går(blir säkert en hel del ändå....:blushing:)

Skulle vara kanon om det fanns lite bilder på nån modern VVS installation med inkommande vatten och värme. Helst solpaneler, acctank och luft/vatten med golvvärme men allt är av intresse....
Är det någon som vill bidra så vore det jättebra! :D

Har till en början en ide om att löda alla kopparrör för att hålla ner kostnaden för kopplingar mm. Vad säger ni om det?

Jo, jag har boken och den säger en del. Har läst Mickes långa tråd men det är många frågor som skulle undvikas med nåra bilder...

Kan tänka mig att bidra med lite bilder själv efter hand om det går bra...:cool:

/Thommy
 
Att löda sparar du stora pengar på eftersom det är stor skillnad på priset om man jämför med kläm och presskopplingar.
 
Ingen som vill dela med sig med bilder på sin fina VVS installation? Kanske ska flytta detta till värmedelen istället... ;)

Som sagt behöver inte vara med acctank mm.

Thommy
 
Kan lägga upp bilderna på min installation om du vill. Bytte panna förra året och satte in två nya acktankar sen byte jag vattenpump och satte in ett vattenfilter. Gjorde allt själv. Dock kan det bli lite svårt att se vad som är vad. Men jag postar bilderna ikväll isåfall.
 
r-C3-B6ris55

r-C3-B6ris51111

r-C3-B6ris514

r-C3-B6ris5145

r-C3-B6ris
 
Mikael_L
huggan skrev:
Dock kan det bli lite svårt att se vad som är vad.
Ja, jag kan inte annat än hålla med ... :p :cool:
 
Jo, det blev tyvärr bara "döda ikoner" som det inte händer något med när man klickar på dem... Försök igen!;)
 
Jättebra, tack!

:D

Ska kolla hur du har gjort. Återkommer kanske med lite frågor senare i augusti eller början av september när grejerna ska kopplas in.
 
Här är vår tank mm. Vi har sol och vattenmantlad kamin inkopplad. 2eec4953-62cd-ec3f.jpg
 
Jag blev något försenad.... Först nu har har jag lite att dela med mig av.

Har haft anläggningen installerad sedan innan jul men ändrade lite på den i föra veckan så att värmepumpen gick lite bättre. Skilde sol och VP kretsen(båda gick mot solslingan) samt kopplade in en värmeväxlare mot luft/vatten värmepumpen för att undvika att VP:n blev för varm.

Solanläggningen blir kalas. Har redan några dagar här i januari(knappt varit sol) fått tillbaka 50kr(40kWh)...å mer ska de bli...:D

Håll tillgodo med bilderna. Ursäkta den bristfälliga el-installationen. Vill bara se att allt funkar innan jag isolerar rören och fixar elen...

Å det blev inte så att jag gjorde rördragningen själv. Då hade jag inte en kommit halvvägs nu och inte hälften så bra. Ibland kan det vara bra att betala...:blushing:

Kommer mer bilder sen när jag får ordning på allt.
 
  • IMG_3172x.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3169x.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_3173x.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.