Jag undrar om någon har en aning om vad det kan kosta att bygga på en balkong på gaveln på övervåningen. Husets ytterväggar är tegel (med puts utanpå).

I nuläget finns varken fönster eller balkongdörr, så den kostnaden tillkommer också.
 
Hej!

Jag kan ge dig en riktsumma på kostnaden för balkong i trä inkl hängränna och räcke i trä 4700:- + moms + 25 h arbete.
Upptagning av balkong dörr: mtrl 750 + moms + 10 h arbete. Dörren tar bortåt 5 h att sätta dit.

Calle
 
Tack för svaret. Låter faktiskt lite billigare än vad jag trott!

Hur som helst så får detta projekt bli efter köksprojektet, men ändå inom femårsplanen.
 
Hej!
Ja du får ta det för något mycket generellt. Med lite mer snideri och kanske ett annat räcke och ja dörrar kostar ju olika också... Men du får i allafall lite koll.

Calle
 
Tycker att det låter optimistiskt.

Vi renoverade en balkong för några år sedan, dvs det fanns redan bjälkar in genom fasaden. Resten var ganska murket, även en av bjälkarna behövde fixas lite. Vi valde visserligen att ha ett smidesräcke. Vi hade rivit det gamla själv.

Vi fick priser på 50-150 000 för det jobbet (det högsta priset var bara ett "höftat" pris per telefon från en firma som bara bygger balkonger). Men de flesta vi frågade låg på 80-90 000.

Balkongen är 1,50 X 3 meter.
 
det beror nog också på att jag har räknat på priser i ett löpande bygge, inte som en slitär handling, då blir ju en del engångskostnader tillkomna som byggställning och transporter mmm

Calle
 
  • Gilla
Davidsvahm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.