Status
Tråden går ej att kommentera.
Totem skrev:
Samma behandling av skytten vore rätt behandling.
Alternativt en polisanmälan för djurplågeri. Spelar ingen roll om det är hans egen, Jag hade anmält direkt om jag sett det.
Nu får du lugna ner dig. Naturligtvis hade han provat på sig själv först. Han ville ju inte ha ihjäl sin egen katt. Resultatet av papperstuss i luftpistol är inte mycket värre än vattenspruta, förutom ljudet då. Det gör i alla fall inte ont om man skjuter på längre avstånd än 30 cm. Det är ljudet som skrämmer katten mest.
 
Ett problem med papper i luftpistol är repeterbarheten. Jag har en gång deltagit i dumma lekar med luftgevär som innebar att skjuta papperstussar, röda bär och liknande på varandra. Effekten var helt oförutsägbar. Ena gången sved det och andra gången nådde inte projektilen målet.

Skräms med ljud och vatten. Kasta saker den som vill, men använd inte luftpistol. Det är bara dumt.

Erik
 
Avemo skrev:
Ett problem med papper i luftpistol är repeterbarheten. Jag har en gång deltagit i dumma lekar med luftgevär som innebar att skjuta papperstussar, röda bär och liknande på varandra. Effekten var helt oförutsägbar. Ena gången sved det och andra gången nådde inte projektilen målet.

Skräms med ljud och vatten. Kasta saker den som vill, men använd inte luftpistol. Det är bara dumt.

Erik
Tack för att du svarade. Det är precis som du påpekar.
 
Jag har raderat en del inlägg i den här tråden som kunde uppfattas som uppmaning till djurplågeri.

Vår uppfattning i det här forumet är att man inte ska plåga något djur. Alla har vi våra favoritdjur och jag tror inte att den här diskussionen kan leda någon vart. Stänger därför tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.