Behöver tips på vad man kan göra med ett kök på 162 cm på ena väggen och 147 cm på andra (dom går ihop vid hörnet såklart).

Jag vill försöka få plats med en 80cm hög kyl och en likadan frys samt (helst) en 60cm bred induktionshäll och en ugn (helst stor men liten fungerar).

Jag har 270cm takhöjd vilket får mig att vilja bygga på höjden såklart men jag är osäker på hur man ska få plats med alla vitvaror och fortfarande ha plats till att ha en arbetsyta.

Det optimala fö rmig hade varit om det var möjligt att hänga upp kyl, frys och ugn som "köksskåp" alltså att dom har ingenting under som hjälper dom med vikten. Jag vet inte om detta är möjligt eller hur mycket en vägg klarar av att hålla (men jag antar att vanliga kökskåp väger en del fullproppade också).

Jag tar gärna emot alla tips som finns eller trådar jag kan läsa om compactliving tips generellt.
 
En annan fråga jag kom på, om det inte skulle vara möjligt att hänga upp kylskåp och frys, är det möjligt att ha en induktions häll ovanför en kyl?
 
Skall det in en vask också?
 
Ja det ska det.
 
Bara så man förstår, är måtten 162 och 147 på väggen eller längs bänkskåpen, dvs är hörnet medräknat eller inte?
 
Det du kan göra på höjden är att du först har vanliga överskåp och ovanpå det så kan man ha djupare skåp (sådana som man brukar ha ovanpå kylskåp). Det blir ju såklart högt till de övre skåpen men de kan svälja en massa saker man inte använder så mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.