Jag är nyfiken på varför skorstenen måste väck?
 
xdigger skrev:
Jag är nyfiken på varför skorstenen måste väck?
Den tar för mycket plats i huset. Framför allt i bostadsdelen där jag skulle behöva utrymmet till en dörr men även på vinden som ev ska inredas, där tar den enorm plats.
 
Men öppna plåten, torde vara falsad ihop så det går att öppna och sedan stänga igen. Öppna och plocka ur teglet och sedan in med lite trävirke som håller upp plåten.

Låter dumt att försöka stötta upp en massa tegel, rasar det så förstörs ju plåten och då sitter du där dumsnål.

Protte, ska också riva skorstenen för att få dit en dörr,,, vilket år somhelst...
 
prototypen skrev:
Men öppna plåten, torde vara falsad ihop så det går att öppna och sedan stänga igen. Öppna och plocka ur teglet och sedan in med lite trävirke som håller upp plåten.
Jo det är i de banorna jag funderar just nu. Synd att parabolen sitter på skorstenen bara och hindrar för tillfället. :)
 
Men du har ju en till skorsten att flytta parabolen till, och dessutom har du väl inte tid att sitta framför dumburken nu när du har en massa fritidsjobb att göra.

Protte
 
prototypen skrev:
Men du har ju en till skorsten att flytta parabolen till, och dessutom har du väl inte tid att sitta framför dumburken nu när du har en massa fritidsjobb att göra.
Hehe, tyvärr så finns ingen mottagning från den skorstenen då skogen/berget bakom är helt omöjligt. Fick såga ner 30 träd för att få mottagningen vi har idag.
Dessutom behöver jag skaffa ett nytt värmesystem innan jag plockar bort den nuvarande braskaminen som är ansluten till den murstock som ska ner.

Hänger du med? :)
 
Lite som råttan på repet..

Vissa saker måste göras före mao.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.