Hej.
Vi har nyss köpt hus och i huset finns en inomhus pool. Den är ca 6 meter lång, väggar på 3 1/2 sida.
Men den sidan som är "halv" finns inget staket eller nått.
Då är min fråga: hur gör jag nu?
Jag vill gärna eller rättare sagt jag måste ha nån form av staket eller liknande då vi har 3 barn (snart 4) och 2 hundar.
Snälla snälla snälla tips nån?
Mvh/ maria
 
Hej hej!
Ingen som har några tips alls??
Ingen annan som har pool inomhus?
Är alltså enda alternativet att fylla igen den då det inte verkar finnas nån lösning på staket eller liknande??
Snälla hjälp!
 
bygga ett enkelt "lock" borde ju vara enkelt,
 
Givetvis finns det lösningar på allt. Du har dock gett för lite information för att ge bra råd. T.ex.

1) Finns övertäckning, i så fall av vilken typ och montage? Bubbelplast, rulllövertäckning av typ presenning, riktigt poolskydd typ poolguard.
2) Finns poolen i ett separat rum med låsbar dörr?
3) Vad är det för typ av golv i poolrummet?
4) Vad är det befintliga staketet gjort av? Är ni nöjda med dess funktion och utseende?
 
Mariaforsen skrev:
Jag vill gärna eller rättare sagt jag måste ha nån form av staket eller liknande då vi har 3 barn (snart 4) och 2 hundar.
Du svarade ju på frågan själv!
Sätt upp ett staket, så, klart.


Är alltså enda alternativet att fylla igen den då
Fylla igen!? Flåt, men, Herregud, får mig att tänka på han som kom in till Roy & Rogers mack och som kom till slutsatsen att skrota sin bil eftersom han inte nådde ned till pedalen längre efter att hans svärson lånat bilen, att skjuta fram sätet igen lät för jobbigt.
 
Bilder hade hjälpt, men det funkar inte med nån form av skjutdörrparti?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.