Hej!
Nyfiken på hur ni har färgsatt era väggar och inredning i respektive rum.
Vi har tapeter i blått och brunt mönster i sovrummet (ska byta till något varmare men vet inte vad), sonens rum är blått med vitt mönster. Resten (hall, kök, vardagsrum, två andra rum) är vita. Jag planerar att måla om eller taptsera om, jag gillar vitt, men för det är för mycket vit-målade väggar. Vita tapeter upplever jag mer ombonat. Men vill ändå ha lite färg på några väggar.
 
Vita tak och målade eller tapetserade väggar i ljusgrått.
 
Mest vitmålad glasfiberväv, ett sovrum ljusgrön (lindblomsgrön?) och ett med gräddvit tapet. Inget konstigt alls :)
och, allrummet är sandfärgad väv o hallen går åt syren.

Kjell G
 
Vitt.
 
Vitt i tak och sedan en obestämdbar beige/gul på alla andra rum utom barnrummen där dom får välja själva.
 
Ett sovrum är målat aprikos, två sovrum är solgula. Köket är vitt med en sandfärgad fondvägg och matrummet har en lattefärgad fondvägg. Hallen är vit med en gråtonad fondvägg vid ytterdörren. Vardagsrummet är vitt. Lillhallen in mot sovrumsdelen är citrongul med vitt tak då det inte finns några fönster där.
 
Hallen en svag gråblålila, vardagsrummet ljust tegelrosa, sovrummet en jordig gul och barnrummet rött (caput mortum ungefär) och grågrönt. Allt målat med äggoljetempera.
 
Vita väggar överallt utom i hallen där vi har en grön tapet och i ena sonens rum som är gult både på väggar och golv (hans älsklingsfärg). Annars går köket i vitt med trägolv, accentfärg lila. Vardagsrum accentfärg grön/lila/orange, tv-rum accentfärg turkos/azur. Vårt sovrum accentfärg röd.
 
Vi har också vitt överallt. Kommer antagligen att sätta fondtapeter i sovrummen. Tänker mig en fototapet till dottern med något disneyliknande vattentema som matchar hennes blåa möbler och röda säng. I vårt sovrum ska vi ha gammelrosa matta och gardin. Tänkte matcha det med en tapet i antagligen ljusblått och silver. Vardagsrummet får fotsätta vara vitt, försöker hitta snygga tavlor dit.
 
Ena dottern har blekgröna väggar, furudörren ska målas turkos i en intensiv ton som matchar väggarna, den andra blekrosa, dessa ska dock bytas mot grått. Köket är vitmålat med laminatluckor i "grönt päronträd" och ekdetaljer. Gästrummet har vita möbler och turkosa molntapeter, kvarleva från 80-talet, men rätt kul!
Hallen är vit med en fondvägg, tre våder kopparfärgad tapet med lodräta linjer i vitt och silver, på det sitter den roliga runda spegeln från IKEA med en massa småspeglar på pinnar utstickande. De flesta dörrarna är i obehandlad furu, de ska målas med panelvitt. Matsalen har nån beige tapet med bladmönster, ska göras om, men vi avvaktar eftersom fönstren ska bytas där också.

I trappan har vi en 5 meter hög fondvägg, ljust grönbeiga trädsilhuetter på vit bakgrund, trappräcket är på trappsidan målat i den färgen (Mussla heter den, ser ut som dy ungefär, men tavlorna får fantasiska färger av den). Vardagsrummet på övervåningen, 40 kvm, är idagläget mörknad bastpanel, men allt ska målas vitt, det illgula furugolvet ska täckas av ekmönstrat laminatgolv av typen skeppsgolv, så en står del av huset kommer att bli en variant på New Englandstilen fast med grönt istället för blått. Passar bra till vårt kustnära boende. Sovrummet uppe är grått på tre väggar (varav en är panelvägg) coh mörkrätt på en vägg, med vita garderober.

Tanken är att hålla sig till vitt, trä och metall i hallen som är den sammanhållande enheten, då kan man sedan ha vad som helst i de olika rummen. Golvens utseende varierar en hel del istället, allt är Pergo Laminat, uppe är det keppsgolv i två olika färger, nere är det italiensk valnöt i hallen, klinkerimitation vid dörren, nån vit stenimitation i köket, och ena dottern ska få byta från äkta parkett (det satt tidigare ihop med matsalen), till nåt nästan svart.
 
AnneFi
Jag älskar vitt. så tråkig är jag.
vit är en färg som har varit med mig hela tiden.
ek fick jag tokdille på i två år sedan tröttnade jag och nu är det vitt som gäller igen.
hallen är vit, sovrummet är som det var när vi flyttade hit nikotingult. I mitt nya sovrum blir det typ burgundy och vitt.
köket är vitt men ska få en vit tapet med vårgröna blommor och vardagsummet är sand men ska ha samma färg som botten av tapeten i köket.

Brunt grönt och vitt fungerar alltid. :)

IMG_0753.jpg
 
Vita tak i hela lägenheten. Vardagsrummet har stockholmsvitt på väggarna. Hallen (hela) har vi en vit tapet från Sandbergs som heter Francis (vit på vitt). Köket är vitt, men efter renoveringen kommer det antagligen bli en rutig tapet (del av kök) från Sandberg - Rut i grått eller Ranold i grått eller beige.

Sovrummet är målat med en färg som heter Champagne från Flügger, den kan jag rekommendera att ha i sovrummet. behaglig och varm. Finns en ljusare också som heter Oyster. Vi har faktiskt två vännpar som har tagit efter färgen i sovrummet pga dess behagliga känsla och ett annat par som har målat i Oyster. Det är lite roligt faktiskt. Rummet var dock redan målat i den färgen när vi flyttade in.
 
  • Francis.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.