Har fått en offert på att lägga golv på 180kr/kvm inkl moms, exklusive ROT. Jag tänker själv att man har väl kanske 350-400kr/h så de lägger 2kvm golv per timme? Låter inte direkt rimligt om vi snackar klickgolv laminat men jag har aldrig lagt golv så.. Priset avser bara läggandet. Inget förarbete etc.
 
Har Ni bara tagit in 1 offert?

Isåfall, ta in två till och jämnför de tre.
Skall de lägga säg 1rum på 15m2 så går det på 2700. Låter inte helt orimligt, men klart att det finns lite marginal.
 
Jag hör ofta siffror på runt 140 +moms per kvadrat utan listning, så det verkar rimligt...
 
Är det med eller utan material? Vilken golvtyp pratar vi?
 
Låter som det kostar, men känns dyrt, med tanke på hur snabbt det går att lägga ett golv. Varför inte göra det själv - någon gång skall väl vara den första!
 
Utan material. Klickgolv. De sa dock det är skillnad på att lägga golv och golv. Endel golv får man som yrkesman inte ihop knappt sa de.

Det är tiden jag köper. Skulle absolut kunna lägga det själv men ibland så står renoveringen mig upp i halsen och då kan det var skönt att se andra slita lite ;-)
 
Redigerat:
Stämmer mycket väl att visa golv är krångligare än andra. Billigare laminatgolv är tex krångligare än en bättre parkett bräda.

Vet att när gör ett jobb "på sidan av" så blir det oftast dyrare för kunden när dom köpt materialet själv. Kan tänka mig att det blir liknande när man tar in en firma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.