Mikael_L
Egentligen tror jag att bara ni har betong eller tegelpannor på taket så kommer ingen byggnad att röra på sig förrän merparten av pannorna har blåst bort.
 
Det är iofs sant, de väger rätt mycket.
 
Jag har 80m2 platta med 1½ plans garage och 30graders taklut.
Inga hus framför och en liten bod bakom men sedan fritt med åker som det relativt ofta blåser från eller emot. Och detta med betongpannor ovanpå.

Jag är inte orolig att det ska lyfta. :)
Och detta med murad leca och Essves fasadplugg rakt igenom syllen.
 
Låter som jag tryggt kan fortsätta. Får sparka lite på Lecan och se så murningen tog som den skulle. Om inte så får jag dra ner några stänger. Om inte för lyftet så är det bra om väggarna inte rör på sig. :)
 
Det går framåt!

Blev inget putsande av Lecan idag, fick upp tempot med vindpappen och vips var klockan efter nio. Får ta putsen i morgon.
 
  • 174926_10150281756229695_580954694_7512709_1779538_o.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsa är ju så kul så man kan.. ta de i övermorgon rentav..? :)
Ser fint ut!!
 
Tack!

Får se vad det är för väder om det blir puts. ;)
 
Kvällens blev putsning, demontering av sista pelaren och murning av sista bitarna Leca. Hann riva lite panel också och hittade till min glädje att man satt ett extra gips på fasaden! Tror det kan vara brandspridning mellan husen i området som det är för från början, men för mig passar det bra då det förstärker brandskyddet mellan hus och garage.

I morgon blir det sista bitarna syll och reglar.

Passade på att shoppa lite Isover på K-rauta på vägen hem. De har kampanj nu så de matchar Byggmax.
 
Första varvet isolering nästan klart. Lite bitar som måste skäras till kvar. Utsidan är klar för att börja sätta panel. :)
 
  • 223674_10150285207599695_580954694_7543679_5197732_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev lite stopp i bygget efter helgen. Var tvungen att fixa moms redovisningen och sedan skadade jag foten lite. Men nu har jag fått bygghjälmen och mer gas till spikpistolen så nu skall det bli fart på bygget igen!
 
Mikael_L
Med full gas går det snabbare, så det blir nog bra. :cool:
 
Dagens uppdatering är att det hämtades ut el-materiel. Det blir LED spottar i taket och en rad LED spottar i inklädnaden till porten. Lampa på utsidan med rörelsesensor. Var tvungen att få det nu så jag kan sätta sista varvet isolering och plasten i helgen.
 
Heja, heja! :)

(sitter på läktaren & snorar med feber)
 
Du får dra i dig någon dunderkur så du kommer in i matchen igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.