Hej!
Våran Husqvarna mästertvätt har gett upp.
Den har slutat att centrifugera. Så det blir nog till att köp en ny (den är från 2001).
Vad ska man köpa för märke?
Elektolux blir det inte! dessa maskiner har jag bara dålig erfarenhet av.
Allt jag har köpt av Bosch är jag jätte nöjd med, fast jag har ingen erfarenhet av Bosch tvättmaskiner. någon som har tipps?
 
Kanske en dum fråga, men hur har den slutat cntrifugera? Försöker den inte alls, eller börjar den och avbryter?

Om det är problem för dne att få ut vattnet så låter många maskiner bli att centrifugera, eller lägger av efter några sekunders centrifugering. Om ex. avloppsfiltret är igensatt så blir det typiskt ingen centrifugering.
 
Hej!
Maskinen fyller på och tömmer vattnet så det är inga problem med tömmningen. Har gjort rent i avloppsfiltret. Programet för varm tvätt 60 grade och uppåt fungerar inte. Då fyller den vatten och värmer bara. För övrigt så står den stilla på detta programmet.
Är kanske fel i kretskortet. Fast jag vet inte om det är värt att byta detta på en maskin som är 10år
Hittade denna Bosch maskinen någon som har en sådan och har några synpunkter? Bosch WAQ28390SN
 
Eller som för oss, avloppsslangen var nedstucken för långt i avloppsbrunnen så den var en bit under vattnet där och då orkade den inte tömma.

Om jag skulle köpa en ny maskin skulle det vara en kolborstfri maskin då de är tystare och ska hålla längre.
 
Snurrar trumman över huvud taget?
Om den inte gör det så kan det vara så enkelt att kolen är slut, kostar någon hundralapp och tar kanske en timme att byta ifall man "vågar" sig på det själv.

Bytte själv kol i vår 5 år gamla Bosch maskin för några veckor sedan, allt jag behövde var en T20 Torx-mejsel, en 13-nyckel och en flack-tång för att pilla ut kolen, nya kol kostade under 200:- från www.vitavaror.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.