Ja, jag drar mig inte för att fråga korkat.... :)

Ska lägga rätt så mkt sten kring kåken och har, som ett motalternativ till att köpa nya stenar, möjlighet att hämta beggade sjöstensplattor gratis i passade mått (40*40).
Eftersom jag hatar sjösten undrar jag om man på ett sniket sätt kan komma runt hela problematiken genom att lägga plattorna upp-och-ned så att säga.
Såvitt jag kan förstå är undersidan på sjöstensplattorna i princip lika betongsläta som en ny köpesplatta. Att jag dock måste högtrycka bort jord,mossa och annan skit är naturligtvis klart. Men tror ni att det kommer att funka ?
Har någon av er erfarenhet av sådan plattläggning ?

Mvh Jörgen
 
  • Gilla
Eudaimonia
  • Laddar…
Hade det så innan på gångarna då den blir mindre hal. Det var inte jag som lagt den uppånerpå, och jag hade inte gjort det själv för det var inte snyggt. Men får du stenen gratis så testa, det kostar bara några timmars utläggning och är lätt att göra om utifall att du tröttnar.
Vem vet, sjösten kanske blir inne igen någon gång och då har du en dold förmögenhet.
 
Tack, ja, jag tror jag kör på den lösningen. Det känns inte som något större risktagande.

Vem vet, sjösten kanske blir inne igen någon gång och då har du en dold förmögenhet.
:D - ja, det är sannerligen en bonus !

Mvh Jörgen
 
DSCN6056.JPG

Vi har gjort så. Försöker mig på att lägga in en bild på gången till huset. Även altanen är lagd med gamla sjöstensplattor upp och ned. Jag är nöjd med ytan. Finns ju sjöstensplattor på blocket som skänkes bort så det blir billigt - då kan man köpa växter för pengarna istället!
 
  • Gilla
MartinaTel
  • Laddar…
En nackdel som jag märkt iallafall är att dom kan vara lite sköra på "undersidan" om det är riktigt gamla plattor som legat i marken med sjöstenen uppåt tidigare.
Att betongen har en förmåga att lossna i flagor då.

Kolla dom bara ordentligt innan du lägger dom så dom håller ihop om dom är riktigt gamla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.