Har någon erfarenhet av hur länge ett målat garagegolv håller?

Var runt lite idag och kolla på alternativ till att måla golvet.
Klinker kostar 15 000 och målning ca 7000.

lönar det sig att lägga klinker?
 
Det tredje och absolut bästa alternativet är enligt mej ett slipat & polerat betonggolv, sk "superfloor" d^_^b

Med klinkers har du alltid en risk att någon platta spricker eller lossnar,du kommer aldrig att kunna städa den ytan till ursprungsskick... Målningen KOMMER att släppa det är något som är helt säkert. q(;^;)p

Med superfloor får du en lättstädad, motståndskraftig och kanonfin yta som du även vid enorm nedsmutsning kommer att kunna få återställd med en städprocess som endast kräver vatten & mikroskopiska diamanter sk "Twister"

Något som jag dessutom råder dej till att göra när det gäller ett garage där det kan förekomma oljespill mm, är att be att få golvet infärgat svart innan poleringen utförs & den slutliga inpregneringen läggs på & highspeedpoleras.
Lägger med en bild på ett infärgat & polerat superfloor (överst) och på ett oinfärgat & polerat superfloor (underst) så du ser vad det handlar om :D
Mvh // Mixar´n
 
  • 13052011872.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 27082010366.jpg
Satan vad snyggt!

Vem gör sådant? Vilket företag? (eller kan alla dom som levererar betong göra detta?)
Eller kan man göra det själv?

Kostnad?
 
det som krävs dock när man ska göra det är att plattan måste vara grymt bra gjord annars är du rökt. Jag kör med målat golv med sk "bilspår" där man kör bilen...håller bra även fast man vrider mkt på hjulen med dubb. Har även tappat mkt tunga föremål utan färgsläpp. Men visst är det grymt snyggt med polerad betong..:)
/
M
 
riktigt skysst golv måste ja säga:)
men jag funderar med hur man ska göra?
vi har en firma i komunen som lägger på som en "epoxy" hinna över hela golvet och även ca 10cm på väggen så du kan söla bra med vatten om du vill:) heter fogfria golv finns olika färger tror jag men de ja sett många har är gråvitt med lite svarta stänk är typ som halk skydd:)
sen va ja inne på om man skulle lakt "matriser" som ser ut som te.x klinkers,gatsten, finns massor med mönser va och kikade på några killar som gjorde de på en platta i ett stall, vart riktigt skysst men vet inte om det kanske blir svårt att hålla rent i ett garage? blir ju som "fogar" du får i klinkers/kakel..
 
Fasen vad fräscht det där superfloor:et var, jag får nog ompröva beslutet att lägga in garageklinker.

En granne har f ö lagt epoxy på sitt garagegolv och det blev riktigt bra det med, lite grönaktigt och med en lite grövre/randad struktur. Det borde väl vara det stryktåligaste alternativet totalt sett om man ser till både fukt/vätska och slitage, eller?
 
ja det ska vara ganska stryktåligt vad jag förstått.
pratde med en kille som jobbat på firman, han sa at dom har lakt typ 2000m2 bl.a på
ABB där det åker truckar mm hela dagarna. och dom sliter ju lite.
sen pratade jag med en kompis som byggde garage för nått år sen, han ville ha riktig "yta" på golvet sa han, han körde med glätter å körde å körde, sen vart det bra fint.
inte samma yta som på bilden, med slätt å fint som fan.
sen en dag när det regnade å han hade portarna öppna å det blåste in i garaget och han
stog på stegen å skruva inner tak sen drog stegen iväg bakåt, vart pannkaka och sjukskrivning:D.. hehe inte bara bra med blank

nu har han flyttat å gjutit ny platta va där i veckan å kikade, nu har han bara "borstat/skurat" golvet(betongen) eller va man säger, så det är en lite grövre yta så det inte ska hända igen sa han :)
men alla gör vi som vi vill, men i gammla garaget han hade så va det bra skillnad på yta:)
 
Sketasnyggt, det där måste kollas upp :)

Någon som hade en idé om pris/kvm med infärgning?
 
Det skulle jag med villja veta.
 
okej, betämt mig för färg :)
har slipat, grundat och bredspacklat samt lagt ett lager med färg för att mätta golvet. testade att pensla några kvadratmeter sedan.
Det täckte bra redan efter ett lager (vräkte på massor med färg)
Men det blir lite randigt, man ser penseldragen fast jag egentligen bara smetat ut färgen med penseln.
Så den slutliga frågan, blir det slätare om man använder roller istället?
och fyller det ut alla repor bra med många tunna lager?
 
Då du säger att Klinker kostar 15 000 och målning ca 7 000, hur stor yta är det du har?
 
skumgummi-roller kan nog vara en idé ?
annars borde ju nån typ av gummi spackel eller nå vara bra när det blir så stora ytor?
ring annars nån golv firma å fråga:)
 
Ett superfloor är lätt att göra men dyrt vid små ytor ( allt under 500m2 ) Epoxi golv finns olika , målat ca400my eller färgsands golv 2,5mm
 
Vilken sorts färg använder du ???
 
RoTe
Använder man riktig golvfärg, som man gör på industrin tror jag inte man lyckas sabba det under en livstid iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.