kamilenski skrev:
Ska du förstöra min tråd? ;)
Ja, kanske en aning om det är okej? ;) Finns en P3 Dokumentär om händelsen, som jag lyssnade på förra året. Rätt så intressant.

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Ja, kanske en aning om det är okej? ;) Finns en P3 Dokumentär om händelsen, som jag lyssnade på förra året. Rätt så intressant.

//Patrik
Om snön ? ;)
Lägg länken här är du snäll :)
 
kamilenski skrev:
Om snön ? ;)
Lägg länken här är du snäll :)
;)

Här är den: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2519&artikel=3640190

(P3 Dokumentär, vilken har väldigt många intressanta dokumentärer om allt möjligt! Jag som är 90-talist är det extra intressant att få höra om allt som hände under 70, 80 och 90-talet. Vilket verkligen var en hel del, har jag förstått!)

//Patrik
 
S
armeringsjärnen gör inte nåe på plogbilen. dom kan ploga undan en bil utan att dom ens saktar ner.
något som sker här uppe är att det kommer en traktor efter plogbilen som tar korsningar och uppfarter.
 
SBH skrev:
armeringsjärnen gör inte nåe på plogbilen. dom kan ploga undan en bil utan att dom ens saktar ner.
något som sker här uppe är att det kommer en traktor efter plogbilen som tar korsningar och uppfarter.
Snöskottarna är en aning mer rutinerade här uppe i Norrland jämfört med nere i Skåne. ;):rolleyes::cool:

//Patrik
 
Patrik.
Aja baja ;) :)

Rör inte det.

/// Vad tycker du om saftblandaren? :)
 
Lars Molins novellfilm "Midvinterduell" handlar i princip om hur man får stopp på plogbilsfasoner. Mycket sevärd och kanske kan ge lite tips :D

http://www.imdb.com/title/tt0193321/

Pen
 
Pen skrev:
Lars Molins novellfilm "Midvinterduell" handlar i princip om hur man får stopp på plogbilsfasoner. Mycket sevärd och kanske kan ge lite tips :D

[länk]

Pen
Haha. Den har jag sett redan på 80-talet !
 
BigR skrev:
Det ser trevligare ut med några tomtar. Och vem vill ploga över en tomte?
[länk]
Haha. Du är en smart jäkel ;)
 
Du riskerar böter vid användandet av blått utryckningsljus.
 
Slacker32 skrev:
Du riskerar böter vid användandet av blått utryckningsljus.
Om det monteras på ett fordon. Inte om den monteras i fasaden.
 
Nja, det är ju inte var blåljuset monteras utan om det kan förväxlas med utryckningsljus som gör det inkompatibelt med BrB 17:15. Sätter du blåljus vid vägen kan det nog upplevas som ett utryckningsfordon från håll och/eller i mörker. Det är iaf min lekmannabedömning.
 
Midvinterduell var mitt tips också, nä men helt vanliga "snökäppar" röd/orange med reflexer ska ju fungera! Det ska jag försöka med iaf, fick mitt smidesstaket sönderkört i vintras....
 
SgtArdbeg skrev:
Midvinterduell var mitt tips också, nä men helt vanliga "snökäppar" röd/orange med reflexer ska ju fungera! Det ska jag försöka med iaf, fick mitt smidesstaket sönderkört i vintras....
Har kommunen ersatt dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.