Jag håller på att renovera vår nya lägenhet. Rev bort tapeterna i sovrummet då de var fula strukturtapeter. Problemet är att när vi rev ner dom så är det fullt med bubblor på alla fyra väggar. Under strukturtapeten sitter nån plasttapet a la 70-tal. :S

Frågor:
1: Hur ska vi få ordning på detta? Känns som ett evighetsarbete att göra hål på alla bubblor, spackla o slipa hela väggarna. Om det ändå blir bubblor igen när det är en plastig tapet som säkert är boven till bubblorna under. Borde vi riva ett lager till?
2: Behöver vi ha mer än underlagsfoam nu när fick riva ut hela golvet och det är endast betong kvar? Plastmattan var det ett stort hål i så den rev vi ut.
 
Det är bara fortsätta riva....
Foam räcker på golvet.
 
Riva bara bubblorna eller ett lager till? Hur får man bort plasttapet? Går ju inte att blötlägga?
 
Det är bara riva bitar och köra med spackelspaden. Inget jobb man är klar med till första fikan direkt utan det tar lite tid. Sen kan det ju vara läge att spärrmåla innan ni börjar spackla för att slippa bubblor.
 
Det där med att riva tapet är rena vansinnet!

Håller själv på och helrenoverar min lägenhet.
Efter 3 dagar har jag äntligen fått bort alla 7 laget tapet, och bredspacklat första omgången.
Men rent är det, ända in till betongen! :)

7 kvm golvyta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.