Vårt badrum är 4,4 kvm golvyta och cirka 16,5 kvm väggyta. Jag har fått en offert på 21 500:- exklusive kakel och klinker. Inte heller ingår fallspackling. I Stockholm.

Mvh
Aljan
17323
 
25' vitt med flytspackling, fuktspärr, fogning, fix och arbete (exkl plattor) för 12 m2 golv samt tre av väggarna till detta golv, har inte koll på exakt väggyta. en vägg ska panelas och ska bara fuktspärras.

malmöområdet
 
17323 skrev:
Vårt badrum är 4,4 kvm golvyta och cirka 16,5 kvm väggyta. Jag har fått en offert på 21 500:- exklusive kakel och klinker. Inte heller ingår fallspackling. I Stockholm.

Mvh
Aljan
17323
Vilket företag har du fått det priset ifrån?
 
Stenback skrev:
Vilket företag har du fått det priset ifrån?
Hej

Tycker du att priset är konstigt? Eller? Själv tycker jag att det är mycket och har inte tagit offerten. Ett finskt företag i Solna.

Aljan
17323
 
17323 skrev:
Hej

Tycker du att priset är konstigt? Eller? Själv tycker jag att det är mycket och har inte tagit offerten. Ett finskt företag i Solna.

Aljan
17323
Nä, jag är på gång att eventuellt behöva renovera badrummet i kommande lägenheten och har väldigt dålig insikt i kostnader för detta.

I den offert du har fått, ingår endast plattsättning eller även fuktspärr och nedrivning?
 
I den offert du har fått, ingår endast plattsättning eller även fuktspärr och nedrivning?[/quote]


Fuktspärr och plattsättning ingår. Inte rivning, fallspackling, kakel och klinker.
Vet inte om det är normalpris, men har ju läst här på forumet om 800 - 1000:- /kvm. Så det ligger väl i överkanten iallafall. Men det verkade vara seriösa och mycket trevliga.

17323
 
puuuh... höll att bryta ihop när du skrev 800-1000/m2 skulle ju som sagt betala 25 för 12m2



... men så kanske man ska räkna m2:arna på väggarna också :D
 
Plattsattaren skrev:
Var det genom en firma?

Du kan ju inte mena att du betalade enbart 15000:- för både jobbet och materialet till det badrummet?
Det var via firma. Ska tilläggas att jag hjälpte till ganska mycket då det är en av fruns gamla bekanta. Flytspacklet kostade ca 150:- säcken. Kakel och klinker ingick givetvis inte men jag köpte det via samma firma så det kan givetvis ha påverkat priset.
 
Men oj vad dyra offerter vi har fått (bor i S-holm). Ett litet badrum (2,1 kvadratmeter golv, 13 kvadratmeter väggar)

Vi har fått pris på 44T (vitt) för arbetet, inklusive värmeslingor, fog, fix osv. Men inget kakel och ingen röris el. elektriker....

:surprised:
 
alltså... inkl rördragnig och el skulle de ha 66T....
 
När det pratas priser...

Jag fick idag en offert på ett jobb som nästan fick mig att reagera

Rummet är mindre än 6m2 golvuta och 22 m2 vägg (1,55*325*208 b*l*h).

Snickeri 21'
Rör 19.'
Plattsättare 31'
Elektriker 16'

Tot 91' (allt avrundat nedpt så därför stämmer inte slutsumman riktigt)

Visserligen skall golvet bilas ganska mycket (3 avloppsrör skall ersättas och flyttas)

Inget material ingår

Nu hade de iofs räknat in rivning och montering av ny vägg som vi sa att vi skulle göra själva, montering av jordfelsbrytare för värmegolv trots av vi har en 2 år gammal central med 2 jbf och något mer "extra".

Fick inte tag i den som hade räknat på det men läser jag era inlägg känns det väldigt mycket...


/Erik J
 
Flyhigh: Då låter både ditt och mitt pris högt! Vi skulle ju betala 66 000 för plattsättare, snickare, el/rör (2 kvm golv, 13 kvm vägg). Men vi ska inte flytta nån vägg, flytta brunnar eller någonting sådant.. Och priset var inkl. värmeslingor och jordfelsbrytare men exkl. kakel..

Bor du också i S-holm? Verkar vara avsevärt mycket dyrare här..

 
Bor du också i S-holm? Verkar vara avsevärt mycket dyrare här..
Nej, jag bor i Göteborg, inte riktigt lika mycket storstad som STHLM men det spelar säkert in.

Någon som har en uppfattning ocm prisläget runt om i landet?
 
Rummet är mindre än 6m2 golvuta och 22 m2 vägg (1,55*325*208 b*l*h).

Snickeri  21'
Rör   19.'
Plattsättare 31'
Elektriker 16'

Tot 91'  (allt avrundat nedpt så därför stämmer inte slutsumman riktigt)

Missade visst en utgift: måleri 3'

Och detta är ren arbetskostnad, inget material ingår.

Inkl grundmaterial (ej kakel/klinker, inredning och några sakar han missat men med saker vi inte skall byta ut) så slutar offerten på 109'


Är det bara jag som tycker detta är hutlösa pengar?

 
Ok, finns det någon i Stockholm som kan bekräfta eller dementera detta om att man kan få fuktspärr + kakling (inklusive kvitto och kakel/klinkers) för 1000 kr/m[sup]2[/sup]?

Alternativt vad timkostnaden är?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.