Snart kommer vinter och förbannelse...
Plogbilar ska garanterat slänga ut snön mot min infart.
Vill på ngt sätt gardera mig. Vad tror ni om att montera en blå saftblandare längst ut tomten i gränsen? Men hur skulle man aktivera den? Dumt att låta den gå dygnet runt? Grannen skulle bli ledsen :D

Några tips???
 
Vad skulle den göra för nytta då?
 
Den skulle markera tomtgränsen. När det ligger 10-15 cm snö, verkar det att det är gatan o inte mitt hus grönområde. I vintras slängde de upp 2 m snö över min uppfart och knäckte massvis med växter. Jag hoppas att en blandare skulle göra dessa förare mer uppmärksamma.
Annars skaffar jag en skrotbil och ställer framför...
 
2meters stenmur kanske?
 
Ta reda på vem som kör, och prata med honom / henne.
Fundera även på vart dom skall göra av snön istället, och lägg fram detta förslag till dom...
Om du vill markera tomtgränsen kan ett par snökäppar kanske funka...
 
På andra sidan av gatan finnes det en 1.5m hög stödmur. Där kan de lägga snön. Det har jag sagt flera gånger till kommunen. Men det är ingen som bryr sig. Och det är olika förare varje gång...
 
Är det kommunen som skottar då? eller ligger det på en entreprenör???
Har du bara varit i kontakt med kommunen? inte med förarna direkt???
 
Kommunen lägger det ut. Och vill inte ens säga namnet på företaget som plogar.
 
Stor kommun?
Om inte, ta reda på vilka som kör snö, och kolla med dom, de bör ha reda på vem som skall köra.

För övrigt låter det konstigt att dom inte lämnar ut vem det är...
 
Sjöbo! Stor? Tror inte.
 
Då borde det ju vara enkelt att få tag på någon som skottar snö, och h*n kan säkert tipsa om vem som kör just hos dig....
 
Slå ner några armeringsjärn vid tomtgränsen, biter bra i snöbladet. Sen blir dom nog mer försiktiga.
 
Tala med chauffören? K O M M U N I K A T I O N . . .

Eller skit i det och lägg en hagelsalva i rutan. :wow:
 
kamilenski skrev:
Sjöbo! Stor? Tror inte.
Sjöbo? Minns du Sven-Olle Olsson, Centern och folkomröstningen i slutet på 80-talet?

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Sjöbo? Minns du Sven-Olle Olsson, Centern och folkomröstningen i slutet på 80-talet?

//Patrik
Ska du förstöra min tråd? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.