Hej..

Är alldeles strax klar med badrummet, nu återstår i stort sett bara uppsättning av duschpanelen samt duschdörrarna. Men duschpanelen som beställdes från internet verkar inte vara av den bästa kvalitén tyvärr (ändå inte den billigaste direkt), så jag åkte direkt och köpte nya slangar av bättre kvalité till vattnet. Men då det är rätt så tajt där bakom panelen så köpte jag även en L-koppling för att lättare få plats med sakerna. Dock verkar det nu som att jag inte kan dra åt just L-kopplingen så hårt för då hamnar en del av den "utanför" själva höljet och tar emot väggen. :@

Är det stor risk för läckage om jag bara drar åt den såpass att jag kan sätta panelen mot väggen så det inte uppstår någon glipa mellan panel och kakel? Har tätat med 6-7 varv gängtejp.. Jag tänkte man kanske kunde sätta lite silicon där också annars för att täta lite extra, alltså när jag skruvat på gängan så mycket jag har möjlighet till? Kanske inte så man ska göra, men jag kan inte komma på någon annan lösning tyvärr..

Nu snart iväg till DN galan och sen försöka få i ordning på det imorgon bitti så vi i helgen kan använda bastun igen.. :D

Mvh
 
Krilleman
Varför inte ta en slang med anslutning "rak - vinkel" och med passande gänga?

Typ: 5640 hos rinkaby?

Eller förstår jag dig fel?
 
krilleman_215 skrev:
Varför inte ta en slang med anslutning "rak - vinkel" och med passande gänga?

Typ: 5640 hos rinkaby?

Eller förstår jag dig fel?
Det är en sådan koppling jag köpt, men den du refererar till är lite för "lång" för att få plats bakom panelen med tanke på alla slangar som går kors o tvärs. Det är på millimetern som jag måste passa allt.. Har en lite kortare koppling som jag fäst slangarna i.

Jag tror att jag löste problemet dock, jag har lindat några extra varv med gängtejpen och på det enkla sättet fått den att dra åt lite tidigare så nu går den inte så långt längre.

Tack ändå för hjälpen. Ber om ursäkt för att jag inte alltid är så bra på att få ut hur jag menar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.