Nu är jag less på mitt billig-kit som sågar grunt, har dåliga tänder och tar lång tid att byta såg på. Vilket är det bästa och mest prisvärda allround-kittet. Om man kikar på jula-classe osv så har dom ju så "små" kit som tar från 12-56mm....men jag vill även komma upp i el-storlekar så 70-74-86mm hade ju varit bra i kittet eller?Någon som har något bra förslag?...kanske från uk?
/
M:D
 
Både Bosch och DeWalt har fina hålsågskit. Dock inte så stora som du vill ha. Har aldrig sett ett kit med 70-74-86mm faktiskt, men det går ju att komplettera med enstaka storlekar.
 
Axminster har sitt eget märke som ligger bra till både pris och kvalitetsmässigt.

Finns från 16 till 152 mm. Komplettera med centrumborrar (finns två olika modeller). Billigare kommer du inte undan.
 
Nu är ju det här inget kit men jag köpte Sandviks hålsågar genom jobbet för att borra i rostfritt och jag trodde att det skulle vara kört eller inte alls gå men ack vad jag bedrog mig, gick galant.
Behöver man inget kit så kanske det kan vara värt att köpa en centrum-borr och de hålsågar man behöver.
 
Lenox o Bosch gör ju sågblad av högsta kvalitet, därför tror jag att deras hålsågar är minst lika bra.
 
Dom här kitten är inte dom billigaste, snarare dom dyraste.
Men bättre hålsågar finns inte enligt mig, kanske inte vad du letade efter men jag tipsar om det ändå....

Finns på Tools och på Flinks Järn vad jag vet. Säkert fler ställen....
 
  • starrett.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Starret 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
smilingcopycat skrev:
Dom här kitten är inte dom billigaste, snarare dom dyraste.
Men bättre hålsågar finns inte enligt mig, kanske inte vad du letade efter men jag tipsar om det ändå....

Finns på Tools och på Flinks Järn vad jag vet. Säkert fler ställen....
Dom svarta är sjukt bra!
 
  • Gilla
weezer
  • Laddar…
Håller med om dom svarta är så förbaskat bra. Dom är gjorda för trä dessutom så är det hårdmetall tänder så dom är omslipbara. Dom vanliga gula är det för många tänder på för att arbeta i trä.

Pär
 
Även ja håller med om att dom svarta är bäst!! Ha lånat sådana någon gång utav någon byggare, men skulle väldigt gärna vilja ha egna sådana.
 
vad kostar det svarta kittet:)?
/
M
 
Har egentligen ingen aning men det skulle inte förvåna mig om det går lös på mellan 2-3000 kr.

Axminster säljer Bosch motsvarighet. Finns i storlekar från 20 till 85 mm. Priser från £15.50 till £49.15. Dessutom behöver du centrumborr ca £15.
 
De svarta Starrett är som andra redan sagt riktigt bra men som hemmafixare är det klart overkill. Skulle rekommendera Bosch eller dess motsvarighet med snabbfästet "Power Change-adapter" som väldigt skönt att jobba med. Jag har de vanliga som finns att köpa i princip överallt där Bosch´s proffssortiment saluförs och de klarar allt från trä till rostfritt (med skärvätska) förutom tegel/betong och liknande material.
 
Jag älskar mitt Boschkitt med snabbfäste som inte djävlas som de alltid gjorde förr!

Lagavulin
 
Måste säga att jag med är frälst med snabbfästet bosch har, har liknande kit som denna. Med samma snabbfäste går det att köra Multi Construction hålsågar med, tex denna, vilket motsvarar det svarta kitet ovan. Även om de kanske inte är designade gör att köra i trä måste jag säga att det är underbart att använda de i just trä då man slipper backa ut och släppa ut spån. Spåntransporten i dessa är underbar även om det kanske inte blir de finaste kanterna när du kör i trä
 
Kanske får bli ett bosch-kit från uk:)...är fruktansvärt leds på mitt billiga!Kör ni med el-maskin eller batteridragare
när ni kör hålsåg? Vilka storlekar på sågar "bör" man äga för att känna sig komplett?för el med mera...
vad är det för storlekar på apparatdosa-rot-dosa(70 väl?)-takdosa.....vad mer behöver man det till:)?
//
M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.