Hej, vi är i slutskedet i tillvalsprocessen med Myresjöhus.
Vi skall bygga Klockaregården , det jag nu funderar på är hur man skall kunna syna deras tillvalspriser, då menar jag dom större tillvalen som tex farstukvist, takkupa mm.mm, har en känsla av att det drar iväg ganska rejält.... :-?
 
Hur menar du? Er säljare kan väl ge er en prisuppgift för varje tillval?
Det kan vår säljare göra.

Vi har inte gjort vår slutgiltiga beställning ännu, men vi har ju gjort en kalkyl där vi tar med de tillval vi antagligen kommer att göra och det har inte varit några problem att få prisuppgift för varje detalj vi är intresserade av, även pris på sådant vi kommer att välja bort.
 
Jag kanske var lite otydlig...
Självklart får vi priser på varje tillägg, det jag reagerar på att vissa av dom
känns ganska dyra tex golvvärme i övre badrum ca 10kvm för 15000:-.
Det skulle vara intressant att jämföra med vad andra fått betala.
 
Aha.. jag förstår.

Vi har inte fått pris på golvvärme i badrum på övervåning ännu... men vi är också intresserade av det. Är det några andra priser du funderar på?

Men självklart är det så att man ska kolla på alternativ själv också. (Kanske inte just golvvärme i badrum, det kanske är smidigt att de fixar. Men inte till vilket pris som helst)
För många saker känns onödigt dyra. Eller bara onödiga.
 
S
Hej!

Vi ska bygga ett Myresjöhus Villa Växa 2 och ville gärna ha takkupa med tre fönster i. Fick en prisuppgift av vår säljare att tillvalet skulle kosta cirka 45 000 kr.
Efetrsom vi jämför priser hela tiden så tog vi kontakt med en kompis pappa som är snickare och fick en prisuppgift på 15-20 000 kr.

// Sandra
 
Jag kan dra lite priser så får vi se om ni tycker att det är rimligt, eller om man skall försöka pruta, vilket troligtvis är i princip omöjligt i detta läge....
Takkupa ca 47000:-
Veranda ca 34000:-
Ryggåstak till rum på 29kvm 35000:-
Fönsterspröjs 10000:-
Contura 470 50000:-
Byte av trapp till massiv ek inkl barriär 20000:-
Furupanel i tak ca 30kvm 13000:-

Ska tilläggas att vi än så länge har fullt förtroende för säljaren.

 
Hejhej

Vårt Myresjöhus leveras imorgon.

Tänk efter vad som är klokast att fixa med Myresjöhus direkt, sånt som är svårt att fixa sen.

Man kan också förbereda lite, ,,vi har förberett för bubbelbadkar men köper eget kar lite senare....Inga problem att fixa det med Myresjöhus.

Lycka till med Era Val!

Nora
 
Vi har valt till golvvärme (comfort) på övervåningen på vårt Myresjöhus Prästgården. Vårt badrum är dock inte 15 kvm utan 6,3. För det får vi betala 6 500.

/Mia A
 
Vi var påväg att köpa ett hus från myresjöhus och vi ville veta vad det kostade att sätta in en kamin i huset modell contura.
Han sa till oss att det kostade 62000 kr.

Vi köpte inte vårt hus från myresjöhus för det sprang iväg rejält i pris ca 3,4 miljoner.
Så nu har vi hittat ett annat hus som vi ska köpa och då kostar contura "bara" 35000 kr inkl skortsten och montering osv.

Så de tar ut rejält med vinst på varenda litet tillval, vilket är surt!
 
linda_terje skrev:
Vi var påväg att köpa ett hus från myresjöhus och vi ville veta vad det kostade att sätta in en kamin i huset modell contura.
Han sa till oss att det kostade 62000 kr.

Vi köpte inte vårt hus från myresjöhus för det sprang iväg rejält i pris ca 3,4 miljoner.
Så nu har vi hittat ett annat hus som vi ska köpa och då kostar contura "bara" 35000 kr inkl skortsten och montering osv.

Så de tar ut rejält med vinst på varenda litet tillval, vilket är surt!
Vi bygger Villa Växa 2.

tillval:
Contura 660T 45000:-
Takkupa (3 fön) 45000:-
Spröjs 10000:-
Alu-fönster 1000:-/fönster (dvs ca 20000:- totalt)

Även köket är ju ett dolt tillval. Går ju inte att välja standard då det är på tok för dålig standard. HTH är inte billiga.
 
Vad beträffar tillval kan endast sägas ensak. Mycket tillval = låg standard från början, lite tillval = högstandard från början.

Glöm inte att det är slutkostnaden som är intressant!!

Generellt gällar att lågprishusen tar bra betalt för tillvalen då det ger "störningar" i produktionen, detta leder till att huset blir dyrare i slutänden än den från början dyrare husleverantören som har större flexibilitet i produktionen. Därför är det viktigt att analysera sina krav och önskemål innan man väljer husleverantör.
 
miaa1970
var i Sverige bygger ni?

Vi har nu fått prisuppgift på golvvärme (comfort) i badrum på övre plan. De vill ha 10120 kr inkl moms för det. Vårt badrum (duschrum) är bara 5,2 kvm. Känns som mycket pengar...

Vi bygger i Stockholmsområdet.
 
miaa1970
var i Sverige bygger ni?

Vi har nu fått prisuppgift på golvvärme (comfort) i badrum på övre plan. De vill ha 10120 kr inkl moms för det. Vårt badrum (duschrum) är bara 5,2 kvm. Känns som mycket pengar...

Vi bygger i Stockholmsområdet.
Hej,

Vi bygger i Partille utanför Göteborg. Håller med dig om att det låter dyrt med över 10 papp för ett såpass litet badrum... Men, rent generellt är väl allt dyrare i Stockholmsområdet.

/Mia A
 
Tack för svaret, Mia! Alltid bra att veta vad andra fått för pris.

Visst är det dyrare i Stockholm... :-[
 
Vi fick ett pris pa 12400 for komfortvarmegolv fran Gotenehus for ett badrum pa 8,0 kvm, jag har ingen uppfattning om det ar dyrt eller inte (bara att det absolut kommer att vara vart pengarna varje ruggig vintermorgon...)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.