Har kört med handjagare nu på vår ca 300kvm gräsmatta men det är alltid samma sak, man åker på semester eller har andra förhinder och plötsligt så är gräset så långt att det inte går att klippa längre så nu har jag tröttnat och det blir en motorklippare, ingen bensinare dock och inte för dyr.

Hittade denna på trettio.se, http://www.tretti.se/hem-och-tradga...m_campaign=grasklippare&utm_term=comfort-40-e

AL-KO är väl ett hyggligt märke? (det är åtminstone ett etablerat märke) och den ser ganska vettig ut. Det verkar ju gå att köpa elklippare lite varstans för under tusingen men de är relativt små och rangliga, med små hjul och liten klippbredd. Vill gärna ha minst 38cm klippbredd och mulching är ju också trevligt, det hade vi på bensinaren uppe i sommarstugan,
 
Jag har sådan gräsklippare som köptes förra året. Fungerar bra och motorn orkar hyfsat så länge gräset inte är för långa. Då tuffar motorn till och dör om den ej får frispinn direkt efter( som lyfta framänden eller backa lite).

Hade önskat lite mer krut från motorn. Hela chassit är superb.
 
Köpte den osedd och utan att någonsin provat en El-klippare, jag måste säga att jag är imponerad av hur mycket man kan få för pengarna. Som du nämner är chassit väldigt robust (och snyggt) för att vara 100% plast. Den klippte utan problem vår relativt ovårdade och fuktiga gräsmatta. Uppsamlaren fungerar bra och motorn stannade inte en enda gång, och då var gräset ganska långt. Har inte provat mulchinginsatsen än då jag inte behöver mer "näring" till gräsmattan just nu, och det skall bli skönt att slippa dra in gräs i huset som man gjorde med handjagaren. Centralinställning för höjd och bra klippbredd för att vara en elklippare. Inte några direkta inställningar ur ergonomiska aspekter, men den kändes enkel och bekväm för mig att köra (175 cm lång) och trots avsaknad av drivning på hjulen går den lätt. Hoppas nu att kvalitén också kan uppfylla första intrycket.

Rolig upplevelse att klippa med elklippare, nästan som att dammsuga, får bara se till att inte klippa av sladden när man backar med den som man så vant gör med bensin och handjagare då man klipper på svåråtkomliga ställen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.